Już za kilka dni rozpoczynają się w Monachium motoryzacyjne targi IAA Mobility. Salon ten (potrwa od 5 do 9 września, poprzedzony dniem prasowym), który przejął schedę po Frankfurcie nad Menem będzie miejscem kilku światowych samochodowych premier.
Miedzy innymi po raz pierwszy publicznie zaprezentowany tam będzie nowy Volkswagen Passat Variant. Przypomnijmy, że wersja sedan tego jak do tej pory niezwykle popularnego samochodu nie jest już produkowana, zastąpiona została elektrycznym ID.7
Do tej pory sprzedano ponad 34 miliony egzemplarzy Passata – to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena po Golfie, a przed Garbusem.
Nowy Passat z nadwoziem kombi zostanie wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2024 r. a my już dzisiaj mamy zdjęcia tego samochodu.
Do wyboru w nowym kombiaku Volkswagena są trzy źródła napędu typu hybrydowego, w tym plug-in, a także pięć doładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych.
Całkowicie nowe są hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 i 272 KM. W połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km.
Istotną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW zamiast poprzednich 3,6 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat Variant eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Połączenie silnika elektrycznego i nowego, silnika benzynowego turbo (1.5 TSI evo2) zapewni całkowity zasięg na poziomie około 1000 km.
Nowością w Passacie jest również napęd mild hybrid eTSI o mocy 150 KM, który przekształca energię kinetyczną w elektryczną i umożliwia „żeglowanie” bez silnika spalinowego.
Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM oraz trzy silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocy 122, 150 i 193 KM (wszystkie są turbodoładowane).
Do standardowego wyposażenia wszystkich odmian nowego Passata należy automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Warianty o mocy 193 i 265 KM są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła 4MOTION; natomiast pozostałe modele mają napęd na przednie koła.
Volkswagen całkowicie przeprojektował wnętrze. W oczy rzuca się nowy, duży wyświetlacz.
Pojawi się też wiele systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich są nowe układy pomagające podczas parkowania. Są to dostępne za dopłatą: Park Assist Plus, Park Assist Pro oraz funkcja pamięci dla Park Assist Pro. Dzięki Park Assist Pro, nowy Passat Variant może zdalnie parkować i wyjeżdżać z miejsca parkingowego przy pomocy smartfona.
Jeśli Passat jest wyposażony w funkcję pamięci dla Park Assist Pro, system może rejestrować i zapisywać ostatnie 50 metrów podróży. Gdy samochód ponownie osiągnie tę pozycję – na przykład parkując przed domem – zaproponuje przejęcie manewru parkowania.
Nowości pojawia się także w układzie jezdnym nowego Passata kombi. Adaptacyjne zawieszenie DCC Pro (opcja) pozwala połączyć właściwości jezdne z komfortem jazdy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w Volkswagenie technologii 2-zaworowej w amortyzatorach.
Dzięki zwiększonemu o 50 mm rozstawowi osi, większej przestrzeni na nogi z tyłu i bagażnikowi o pojemności do 1920 litrów, nowy Passat Variant jest samochodem bardziej wszechstronnym niż do tej pory.