Na torze wyścigowym Nürburgring Volkswagen zaprezentował nowego Golfa GTI Clubsport. Najważniejsze zmiany to przeprojektowany przód z reflektorami LED Plus. Nowe GTI po raz pierwszy otrzymało podświetlane logo VW w atrapie chłodnicy. Charakterystyczny jest także duży spojler dachowy zapewniający dużą siłę docisku.
Obsługa wielu elementów wyposażenia nowego Golfa GTI Clubsport może się odbywać za pomocą wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment. Dzięki temu kierowca skoncentrować się na torze. Topowy model GTI jest również wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT.
Golf GTI Clubsport otrzymał doładowany silnik o mocy 300 KM z momentem obrotowym 400 Nm, z elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC.
Auto t przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszego GTI jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Limit ten można jednak zdjąć, jeśli zamówimy pakiet Race – samochód może wtedy rozpędzić się do 267 km/h.
Wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest profil jazdy Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy zostają dostrojone do charakterystyki północnej pętli toru Nürburgring w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu.