Grupa Volkswagen w przyszłości nie chce walczyć o ilość wyprodukowanych aut, a ich rentowność. Zatem zamiast nacisku na wzrost wolumenu, priorytetem ma być tworzenie strategii w oparciu o zasadę „wartość ponad wolumen”.
Cała Grupa VW ujednolici w związku z tym architekturę (wykorzystywane będą nowe platformy PPE i MEB+), akumulatory, oprogramowanie i usługi mobilne. A także skoncentruje swoje inwestycje tam, gdzie spodziewa się największych zysków: w Chinach i Ameryce Północnej.
W Chinach Grupa chce pozostać największym zagranicznym producentem samochodów, a w Ameryce zamierza zwiększyć swój udział w rynku.
Celem jest wartość zwrotu ze sprzedaży samochodów Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, Škoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati i Porsche do 9-11 procent do 2030 roku.
W ciągu najbliższych pięciu lat Volkswagen zainwestuje w technologie, strategiczne obszary i regiony 180 mld euro. Po wycofaniu inwestycji w technologię spalinową, wskaźnik inwestycji dla całej Grupy ma zostać obniżony do poziomu poniżej 11 procent do 2027 roku i do około 9 procent do 2030 roku.
Oliver Blume, prezes Grupy Volkswagen: „Znajdujemy się obecnie w ekscytujących, a jednocześnie pełnych wyzwań czasach. Przemysł motoryzacyjny przekształca się w bezprecedensowym tempie, a w agendzie przyszłości na czołowych miejscach są elektromobilność i cyfryzacja. Musimy jeszcze bardziej przyspieszyć naszą własną transformację, aby zabezpieczyć i zwiększyć naszą konkurencyjność. Nasz zespół jest do tego przygotowany – z przedsiębiorczością i wyraźnym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój i wydajność”.
Zmiana obejmuje również oznaczenie grup marek, które w przyszłości będą nazywane Core, Progressive, Sport Luxury oraz Trucks.