Oferta
Kalkulator leasingowy
O nas
Kontakt
Obserwuj nas:

Strona główna/Wiadomości/Avatr jak Tesla i BMW, ale tańszy

Avatr jak Tesla i BMW, ale tańszy

Redakcja moto.vehis.plAutor

Przedstawiamy chińskich producentów, którzy są lub niebawem wjadą na polski rynek. Dzisiaj A jak Avatr.

Avatr
Avatr

Zaczęło się w 2018 roku

Avatr to stosunkowo młoda marka na rynku motoryzacyjnym, która zadebiutowała w 2018 roku jako joint venture pomiędzy chińskim gigantem motoryzacyjnym Changan Automobile,  Huawei oraz producentem baterii CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited). Ta współpraca pozwoliła Avatr na szybkie wejście na rynek samochodów elektrycznych w segmencie premium.

Luksus w elektrycznym wydaniu

Fot. AvatrFot. Avatr


Avatr koncentruje się wyłącznie na samochodach elektrycznych. Obecnie w portfolio marki znajdują się dwa flagowe modele: Avatr 11 i Avatr 12.

Ten pierwszy to luksusowy SUV klasy premium, który zadebiutował w 2022 roku. Model ten oferuje zasięg do 700 km (wg. chińskich standardów) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,98 sekundy.  

Avatr 12 to elektryczny sedan klasy premium, wprowadzony na rynek w 2023 roku. Oferuje zasięg do 650 km, zaawansowane systemy autonomicznej jazdy oraz wnętrze inspirowane najnowszymi trendami technologicznymi, w tym ogromny ekran centralny i systemy od Huawei.


Fot. AvatrFot. Avatr


Kluczowym elementem sukcesu Avatr jest strategiczna współpraca trzech gigantów:

  • Changan Automobile. To jeden z największych chińskich producentów samochodów, który wnosi do projektu doświadczenie w produkcji pojazdów i know-how w zakresie projektowania platform. Changan jest także odpowiedzialny za globalną ekspansję marki Avatr.
  • Huawei. To światowy lider w technologiach telekomunikacyjnych i oprogramowaniu, dostarcza systemy autonomicznej jazdy, łączność 5G oraz interfejsy użytkownika, takie jak HarmonyOS, które napędzają multimedia w pojazdach Avatr.
  • CATL. To największy na świecie producent baterii do samochodów elektrycznych, zapewnia akumulatory o wysokiej gęstości energii, które gwarantują długi zasięg i szybkie ładowanie.


Fot. AvatrFot. Avatr


Ta synergia pozwala Avatr oferować pojazdy, które konkurują cenowo z takimi markami premium, takimi jak Tesla czy BMW.

Na początku działalności Avatr koncentrował się głównie na rynku chińskim, ale w 2023 roku Avatr ogłosił wejście na wybrane rynki azjatyckie, takie jak Arabia Saudyjska i ZEA. W Europie marka jest obecna na takich rynkach jak Niemcy, Francja i Holandia, gdzie oferuje wspomniane wyżej modele Avatr 11 i 12.

Fabryki Avatr

Główne zakłady produkcyjne Avatr znajdują się w Chongqing w Chinach, w fabryce należącej do Changan Automobile. Zakład ten jest wyposażony w linie produkcyjne, które umożliwiają szybkie wytwarzanie samochodów elektrycznych. Fabryka ta  jest zdolna do produkcji około 200 000 pojazdów rocznie, a czas produkcji jednego samochodu, od montażu do finalnych testów  wynosi średnio 24-36 godzin.


Fot. AvatrFot. Avatr

Chińskie samochody

Plany Avatr w Polsce

Polska jest jednym z kluczowych rynków w Europie dla chińskich producentów samochodów, co potwierdzają dane o rosnącym udziale marek takich jak MG, BYD czy Chery (6,1% rynku w czerwcu 2025 roku). Avatr, jako marka premium, ma szansę zaistnieć w Polsce, szczególnie wśród klientów poszukujących luksusowych samochodów elektrycznych w konkurencyjnych cenach.

Choć Avatr nie ogłosił jeszcze oficjalnego debiutu w Polsce, istnieją przesłanki, że marka może pojawić się nad Wisłą już w przyszłym roku. Wstępne plany zakładają, że rozpocznie sprzedaż w Polsce od modelu Avatr 11 w cenie około 200 000 zł, co plasowałoby markę w segmencie premium, ale poniżej cen takich konkurentów jak Tesla Model Y czy BMW iX.

 Fot. AvatrFot. Avatr

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10634 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: