Ferrari 849. Wraca nazwa Testarossa
Ferrari zaprezentowało dwa nowe modele: 849 Testarossa oraz 849 Testarossa Spider. Te hybrydowe supersamochody, zastępujące kultowe SF90 Stradale i SF90 Spider.

Powrót legendarnej nazwy
Ferrari 849. Testarossa
Nazwa Testarossa budzi emocje wśród fanów Ferrari. Po raz pierwszy pojawiła się w 1956 roku w modelu 500 TR, odnosząc się do czerwonych pokryw rozrządu w wyścigowych silnikach. Później, w 1984 roku, Testarossa stała się ikoną dzięki jednemu z najbardziej rozpoznawalnych modeli drogowych. Teraz, w 2025 roku, Ferrari wskrzesza tę legendę, nadając jej nowoczesny charakter i technologię przyszłości.
Potęga hybrydowego napędu
Ferrari 849. Testarossa
Sercem obu modeli jest hybrydowy układ napędowy plug-in (PHEV), który łączy 8-cylindrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 830 KM z trzema silnikami elektrycznymi, dostarczającymi dodatkowe 220 KM. Łączna moc? Aż 1050 KM, czyli o 50 KM więcej niż w poprzednikach.
Dwa silniki elektryczne na przedniej osi (system RAC-e) zapewniają napęd na cztery koła. Trzeci silnik, MGU-K, inspirowany Formułą 1, wspiera rekuperację energii i podnosi osiągi.
Osiągi i dynamika
Ferrari 849. Testarossa
Oba modele oferują cztery tryby jazdy: Drive, Hybrid, Performance i Qualify, które pozwalają dostosować zachowanie samochodu do warunków i preferencji kierowcy. Tryb elektryczny umożliwia jazdę na prądzie na dystansie do 25 km. Najważniejszą nowością jest system Ferrari Integrated Vehicle Estimator (FIVE), który działa jak cyfrowy bliźniak pojazdu, optymalizując kontrolę trakcji i dynamikę.
14 sekund
Ferrari 849. Testarossa
Design to mieszanka nowoczesności z klasyką. Wersja Spider ma składany twardy dach (RHT), który otwiera się w 14 sekund, nawet przy prędkości do 45 km/h.