Wiadomości
Premiery
Testy
Na drodze
E-auto
O leasingu
Porady
Zdjęcia
Filmy
Clacson
Obserwuj nas:

Strona główna/Wiadomości/Ferrari F40 i SC40. Kultowy klasyk i jego współczesny hołd

Ferrari F40 i SC40. Kultowy klasyk i jego współczesny hołd

Redakcja moto.vehis.plAutor

Ferrari F40 to prawdziwa ikona motoryzacji, samochód, który dla wielu entuzjastów marki z Maranello pozostaje niedoścignionym wzorem. Ostatni model nadzorowany przez samego Enzo Ferrariego, zaprezentowany w lipcu 1987 roku, łączył surową estetykę z osiągami. Jego duch powraca w postaci jedynego w swoim rodzaju Ferrari SC40 - współczesnego hołdu dla legendy, stworzonego w ramach programu Ferrari Special Projects.

Ferrari F40 i SC40
Ferrari F40 i SC40

Ferrari F40. Narodziny legendy

Ferrari F40Ferrari F40


Ferrari F40 to kwintesencja lat 80. Zaprojektowane z okazji 40-lecia marki, było ostatnim dziełem pod okiem założyciela, Enco Ferrari czyli Il Commendatore. Surowe, kanciaste linie, minimalistyczne wnętrze i potężny silnik V8 twin-turbo o mocy 478 KM sprawiały, że F40 było nie tylko najszybszym samochodem swoich czasów (0-100 km/h w 4,1 sekundy, prędkość maksymalna 324 km/h), ale także symbolem inżynierskiej pasji. Charakterystyczne elementy, takie jak wysuwane reflektory, kanały powietrzne na bokach czy kultowe, stałe tylne skrzydło, na zawsze wpisały się w kanon designu supersamochodów.


Ferrari F40Ferrari F40


F40 nie było autem dla każdego. Brak wspomagania kierownicy, klimatyzacji czy zaawansowanej elektroniki czynił je wymagającym, ale i niezwykle angażującym w prowadzeniu. To samochód, który do dziś budzi emocje i pozostaje marzeniem kolekcjonerów.


Ferrari F40Ferrari F40

Ferrari SC40. Hołd dla klasyka

Ferrari SC40 Ferrari SC40


Ferrari SC40 to unikatowy projekt, stworzony na specjalne zamówienie jednego z najbardziej „ekskluzywnych” klientów Ferrari. Bazując na modelu 296 GTB, SC40 nie jest zwykłą kopią F40, lecz jego reinterpretacją, łączącą ducha lat 80. z nowoczesną technologią i designem. Pracami nad projektem kierował Flavio Manzoni, szef Ferrari Styling Centre, który nadał autu wyjątkowy charakter.


Ferrari SC40 Ferrari SC40

Design

SC40 ma piękną sylwetkę, która łączy ostre, geometryczne linie z krzywiznami, nawiązując do F40 w sposób subtelny, ale wyraźny. Zamiast klasycznych wysuwanych reflektorów, mamy tu nowoczesne, smukłe światła LED, które spełniają współczesne normy bezpieczeństwa, nie tracąc przy tym retro charakteru. Przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza i spiczastym nosem przywodzi na myśl agresywną sylwetkę F40, a boczne kanały powietrzne, wykończone karbonem, są po prostu ukłonem w stronę klasyka.


Ferrari SC40 Ferrari SC40


Tylne skrzydło, choć nieco mniejsze niż w F40, pozostaje wierne oryginałowi, podobnie jak osłona silnika z przezroczystymi lamelami, przez które widać jednostkę napędową. Całość dopełnia wyjątkowy kolor, Bianco SC40, który kontrastuje z klasyczną czerwienią Ferrari, oraz dwukolorowe, pięcioramienne felgi z żółtymi emblematami marki.


Ferrari SC40 Ferrari SC40

Najmodniejsze SUV'y

Wnętrze. Tradycja spotyka nowoczesność

W kabinie SC40 znajdziemy połączenie nowoczesnych materiałów z akcentami inspirowanymi przeszłością. Po raz pierwszy w nowoczesnym Ferrari zastosowano kevlar, który pojawia się w podłodze, konsoli centralnej, desce rozdzielczej, łopatkach zmiany biegów i tylnej części kabiny. Fotele kubełkowe pokryto czerwoną tkaniną, a resztę wnętrza wykończono alcantarą w kolorze grafitowym.

Osiągi. Duch współczesności

Pod maską SC40 kryje się technologia z 296 GTB: 3-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem, wsparty układem hybrydowym, generuje imponujące 819 KM. Napęd na tylne koła i sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy czynią SC40 godnym następcą swojego przodka, choć w zupełnie innym stylu.


Ferrari SC40 Ferrari SC40

Czy SC40 dorównuje legendzie?

Ferrari SC40 budzi u nas skrajne emocje. Dla jednych to godny hołd dla F40, który z szacunkiem reinterpretuje jego dziedzictwo, dla innych (i także dla nas) zbyt dalekie odejście od oryginalnej filozofii. Brak wysuwanych reflektorów czy klasycznych, okrągłych tylnych lamp może rozczarować, ale Ferrari podkreśla, że SC40 nie miało być kopią, lecz dziełem z własnym charakterem.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10514 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas:
© 2025 VEHIS sp. z o.o.