GAC zaczął produkcję w Europie. Dogadał się z Magną
Chiński koncern GAC i kanadyjsko-austriacki gigant kontraktowej produkcji Magna oficjalnie uruchomiły wspólny program montażu pojazdów elektrycznych w Europie. Z taśm w zakładach Magna Steyr w Grazu właśnie zjechały pierwsze seryjne egzemplarze elektrycznego SUV-a GAC AION V przeznaczone na Stary Kontynent.

Już nie tylko import
Dla GAC to kluczowy krok w europejskiej ofensywie. Chińczycy nie chcą już tylko importować, stawiają na lokalną produkcję, lokalną logistykę i lokalną sprzedaż. Dzięki współpracy z Magną mogą szybciej reagować na wymagania europejskich klientów i uniknąć części ceł oraz problemów z łańcuchami dostaw.
GAC AION V
Europa to dla GAC strategiczny rynek
„Europa to dla nas strategiczny rynek w globalnej ekspansji” - powiedział Wei Haigang, prezes GAC International. „Współpraca z Magną pozwala nam dostarczać Europejczykom elektryki montowane na miejscu, w pełni zgodne z naszym DNA: inteligentna technologia, zrównoważony rozwój i rzemieślnicza jakość wykonania”.
Magna to kanadyjsko-austriacki gigant motoryzacyjny, trzeci co do wielkości dostawca części i systemów dla branży automotive na świecie
Z kolei Roland Prettner, szef działu kompletnych pojazdów w Magnie, nie kryje zadowolenia: „To kolejne dowód zaufania, jakim darzą nas producenci samochodów. Nasz zakład w Grazu daje elastyczność i moce produkcyjne, dzięki którym marki takie jak GAC mogą lokalizować produkcję szybko i bezboleśnie”.
AION V w Polsce
AION V, który niedawno zdobył pięć gwiazdek w testach Euro NCAP, już trafił do salonów w Polsce a takze w Finlandii i Portugalii. GAC zapowiada dalszą ekspansję, w planach są kolejne kraje, nowe partnerstwa dealerskie i rozbudowa sieci serwisowej.
Fot. Jacek Jurecki
W motobiznesie granice przestają mieć znaczenie
Chińsko-austriackie małżeństwo GAC i Magna pokazuje, że w motobiznesie granice przestają mieć znaczenie. Liczy się szybkość, jakość i umiejętność połączenia wschodniej dynamiki z europejskim know-how. A europejscy klienci dostaną w najbliższych miesiącach coraz więcej sensownych, lokalnie składanych elektryków w konkurencyjnych cenach.
O Magna International
Magna to kanadyjsko-austriacki gigant motoryzacyjny, trzeci co do wielkości dostawca części i systemów dla branży automotive na świecie (po Bosch i ZF). Zatrudnia ponad 170 tys. osób w 28 krajach, a jej zakłady w Grazu od ponad 120 lat produkują kompletne samochody na zlecenie innych marek. To właśnie tam powstawały m.in. Mercedes G-Class, BMW Z4, Toyota Supra, Jaguar E-Pace i I-Pace, a ostatnio także elektryczne modele dla chińskiego XPeng. Magna ma unikalną zdolność, na tych samych liniach może jednocześnie produkować auta spalinowe, hybrydowe i w 100% elektryczne.
O GAC Group
Guangzhou Automobile Corporation (GAC Group) to jeden z pięciu największych chińskich producentów samochodów. Pod szyldem koncernu działają marki własne (Trumpchi), joint-venture z Toyotą, Hondą i Stellantisem, a także wspomniana wyżej marka czysto elektryczna AION, jedna z najszybciej rosnących w Chinach (w 2024 roku sprzedała ponad 500 tys. aut).












