Genesis w Le Castellet. Dwie światowe premiery
Wczoraj tzn. 20 listopada 2025 roku, na torze Circuit Paul Ricard w Le Castellet we Francji Genesis zaprezentował dwa bardzo ciekawe samochody: produkcyjny model o nazwie GV60 Magma oraz prototyp Magma GT Concept.

GV60 Magma. 650 KM w eleganckim opakowaniu
GV60 Magma
GV60 Magma to nie jest po prostu znany już „szybszy GV60”. Auto obniżono o 20 mm, poszerzono nadwozie, założono 21-calowe kute felgi z oponami 275 mm i dodano całe mnóstwo subtelnych elementów aerodynamicznych.
GV60 Magma
Pod maską (a właściwie pod podłogą) pracują dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 609 KM i 740 Nm na co dzień, a po aktywacji Boost Mode aż 650 KM i 790 Nm przez 15 sekund. Efekt? 0-200 km/h w zaledwie 10,9 s z Launch Control i prędkość maksymalna 264 km/h.
W środku królują alcantara (tutaj nazywana Chamude), pomarańczowo-szare przeszycia, sportowa kierownica z przyciskami Boost w kolorze Magma Orange i dedykowany tryb Magma Mode w cyfrowych zegarach, który zmienia układ wskaźników na trzy klasyczne okrągłe tarcze i pokazuje m.in. temperaturę baterii czy aktualne przeciążenie.
Jest też Virtual Gear Shift, czyli system, który symuluje zmiany biegów i dźwięk wysokoobrotowego silnika spalinowego, Drift Mode oraz High-Performance Battery Control optymalizujący temperaturę ogniw podczas ostrej jazdy torowej.
GV60 Magma trafi na początku 2026 roku do Korei, a później do Europy i Ameryki Północnej.
Magma GT Concept. Wizja supersamochodu z Korei
Magma GT Concept
Drugi bohater wieczoru to czystej krwi koncept, który już teraz wygląda jak gotowy do produkcji supersamochód. Magma GT Concept to pierwszy w historii Genesis samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem i jednocześnie zapowiedź wejścia marki do wyścigów klasy GT.
Magma GT Concept
Prototyp ten charakteryzuje się niski przodem, długą, opadającą linią dachu i potężnie rozwiniętymi tylnymi nadkolami oraz zwężająca się ku tyłowi linią nadwozia. Wszystko wykończone w kolorze Magma Orange i wzbogacone o funkcjonalne elementy G-Matrix -wzory, które nie tylko bardzo dobrze wyglądają spektakularnie, ale realnie kierują przepływ powietrza.
Magma GT Concept
Co to wszystko oznacza?
Genesis w ciągu najbliższych 10 lat chce być synonimem luksusu, który potrafi dostarczyć prawdziwe emocje na torze, ale i poza nim. GV60 Magma jest pierwszym, produkcyjnym krokiem w tę stronę. Magma GT Concept pokazuje, dokąd zmierza cała gama.
Należąca do Hyundai Motor Group koreańska marka, która w zaledwie 10 lat stała się pełnoprawnym graczem w segmencie premium (milion sprzedanych aut), właśnie ogłosiła, że druga dekada będzie jeszcze bardziej spektakularna.












