Honda S660. Rekord Guinnessa i historia modelu
15 listopada 2025 roku na legendarnym torze Suzuka Circuit w Japonii padł nowy rekord Guinnessa. Dokładnie 832 egzemplarze Hondy S660 utworzyły największą paradę samochodów Hondy w historii Wydarzenie to zorganizowano z okazji 10. rocznicy premiery modelu S660. Tyle samochodów na torze Suzuka to nie tylko nowy rekord Guinnessa - to fajne wydarzenie dla wszystkich, którzy kochają tego małego, wściekle czerwonego (lub żółtego, białego, niebieskiego…) roadstera.

S660 przyjechały z całej Japonii
Parada została zorganizowana przez klub S660 Chubu Community zrzeszający właścicieli tych samochodów. Na torze Suzuka pojawiły się S660 z całej Japonii, a do właścicieli dołączyli także pracownicy Hondy, którzy kiedyś projektowali i produkowali ten model.
Poprzedni rekord Guinnessa należał do Hondy Beat i wynosił 569 aut (ustanowiony w 2010 roku na torze Mobility Resort Motegi, wtedy jeszcze pod nazwą Twin Ring Motegi). Nowy rekord poprawił go o ponad 260 samochodów!
Honda S660 Modulo X
Historia Hondy S660
Honda S660 zadebiutowała w kwietniu 2015 roku jako następca legendarnych modeli Honda Beat (1991–1996) i S800/S600 z lat 60. To lekki, tylnonapędowy, dwumiejscowy roadster z centralnie umieszczonym silnikiem, zbudowany zgodnie z japońskimi przepisami kei-car (pojemność do 660 ccm).
Honda S660 Modulo X
Pod maską pracował turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik o pojemności 658 ccm i mocy 64 KM, który dzięki niewielkiej wadze (poniżej 850 kg) dawał niesamowitą frajdę z jazdy.
Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwozia: model α (Alpha) z bogatym wyposażeniem, i β (Beta) - lżejsza, bardziej „surowa”.
Charakterystyczny miękki dach (targa) można było zdemontować w kilka sekund i schować w znajdującym się z przodu bagażniku
Największe zalety S660 to perfekcyjny rozkład masy (45:55), niesamowita zwinności na zakrętach i fajny dźwięk turbodoładowanego silniczka, który brzmiał jakby pochodził z małego motocykla.
Honda S660 Modulo X
Ostatnia seria S660 o nazwie Modulo X Version Z trafiła do sprzedaży 12 marca 2021 roku, jako seria specjalna na zakończenie produkcji.
Produkcja zakończyła się w marcu 2022 roku, czyli trwała tylko siedem lat. Łącznie powstało około 30 - 35 tysięcy egzemplarzy (dokładnych danych Honda nigdy nie podała).
Honda S660 Modulo X
S660. Ceny
Dziś używane S660 kosztują od 1,5 do ponad 3 milionów jenów (ok. 45 - 90 tys. zł), a najlepiej utrzymane „ostatnie serie” osiągają ceny kolekcjonerskie.
W Japonii Honda S660 jest wciąż kochana
S660 to jeden z ostatnich prawdziwych lekkich sportowych samochodów. Bez zbędnej elektroniki, z mechaniczną precyzją i czystą radością z jazdy. Dla wielu Japończyków (i coraz większej liczby fanów na świecie) S660 to symbol kończącej się ery klasycznych kei-sportów.












