Hyundai Elexio – elektryczna rewolucja dla… Chin
Rynek chiński to epicentrum rewolucji elektromobilnej. Hyundai, współpracując z koncernem BAIC zaprezentował właśnie model o nazwie Elexio. To SUV-a zaprojektowany od podstaw z myślą o chińskich kierowcach.

Nowy design
Hyundai Elexio
Elexio to całkowicie nowy rozdział w designie Hyundai. Zamiast charakterystycznych cech widocznych w aktualnych modelach pojawiają się awangardowe rozwiązania takie jak przód bez grilla z wlotami powietrza i LED-ową listwą pod podwójnymi reflektorami. Tył zaś zdobiony jest wysokim pasem LED, dużym logo Elexio i grafiką na zderzaku.
Zero przycisków i Level 2+
Hyundai Elexio
Choć wnętrze pozostaje tajemnicą, Hyundai zdradza, że Elexio stawia na minimalizm i innowacje. Będzie zero fizycznych przycisków – sterowanie oparte zostanie o inteligentny interfejs z ekranami dotykowymi. W kwestii bezpieczeństwa SUV na rynek chiński oferuje systemy ADAS Level 2+, czyli m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i automatyczne parkowanie.
Zasięg 700 km i platforma E-GMP
Elexio korzysta z architektury E-GMP, znanej z modeli Ioniq 5 czy Kia EV6. Dzięki niej:
- Zasięg ponad 700 km (CTLC) – chiński cykl pomiarowy, odpowiadający realnym warunkom miejskim.
- Ładowanie 30-80% w 27 minut – bateria o nieujawnionej pojemności, ale z technologią szybkiego ładowania.
- Opcjonalny napęd AWD – platforma pozwala na konfigurację z jednym lub dwoma silnikami.
Hyundai Elexio
Elexio - strategiczny krok Hyundaia w Chinach
Chiny to największy rynek EV na świecie, gdzie konkurują Tesla, BYD i NIO. Elexio ma być kamieniem milowym w strategii Hyundai, który planuje zwiększyć udział w chińskim rynku EV do 15% do 2030 roku. Hyundai Elexio to nie tylko kolejny elektryczny SUV. To manifest ambicji marki, łączący lokalne preferencje z globalną technologią. Jeśli spełni obietnice dotyczące zasięgu i ceny (ma mieć cene konkurencyjną), może zostać hitem w segmencie premium.
Hyundai Elexio