Oferta
Kalkulator leasingowy
O nas
Kontakt
Obserwuj nas:

Strona główna/Testy/KGM Actyon Wild. Test, opinie, wrażenia z jazdy

KGM Actyon Wild. Test, opinie, wrażenia z jazdy

Michał BorowskiAutor

SsangYong miał łatwej drogi. Marka wielokrotnie stawała na krawędzi bankructwa, a najpoważniejszy kryzys przyszedł w 2020 roku. Bankructwo wisiało na włosku, ale w końcu pojawił się ratunek: koncern KG Group. Nowy właściciel nie tylko uratował firmę, ale też postanowił rozpocząć świeży rozdział. I tak SsangYong zniknął z rynku, a w jego miejsce pojawiło się KGM – KG Mobility. Pierwszym samochodem, który w Polsce nosi już nowe logo, jest właśnie Actyon.

KGM Actyon Wild.
KGM Actyon Wild.

Nowa marka ze znaną stylistką

Actyon to bliski krewny SsangYonga Torresa – bazuje na tych samych rozwiązaniach, ale jednak z zauważalnie inną szatą. Torres jest kanciasty i klasyczny, a Actyon próbuje mocniej wpasować się w panujące na rynku trendy  – stawia na sylwetkę w stylu SUV-coupe.

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Przód? Charakterystyczny podział świateł: cienkie LED-y do jazdy dziennej pod maską, spięte świetlną listwą, a niżej – osobno wydzielone reflektory. Podobny układ powtórzono z tyłu. Całość wygląda zdecydowanie bardziej elegancko niż Torres, szczególnie w miedzianym lakierze. Choć Actyon jest odrobinę większy od Torresa, nadal mieści się w tym samym segmencie.

Wymiary KGM Actyon:

Długość: 4740 m

Szerokość: 1910 mm

Wysokość: 1680 mm

Rozstaw osi: 2680 mm

Prześwit: 206 mm

Masa własna: 1670 kg

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Praktyczne i atrakcyjne wnętrze

Kabina Actyona zawiera sporo znajomych rozwiązań z Torresem, ale też wprowadza pewne odświeżenie stylistyczne i dodaje sporo oryginalności. Testowany egzemplarz miał kabinę w beżowo-miodowej tonacji, co tworzyło ciepłą i elegancką atmosferę. Dla osób preferujących klasykę dostępne są także ciemniejsze warianty.

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Materiały to głównie tworzywa sztuczne, ale spasowanie jest solidne i trudno się do czegoś przyczepić. Fotele? Na oko zwyczajne, w praktyce – bardzo wygodne, z szerokim zakresem regulacji. Kierownica ma kształt kwadratowo-okrągły, ale po krótkim przyzwyczajeniu okazuje się, że dzięki temu lepiej leży w dłoniach.

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Z tyłu miejsca jest naprawdę dużo – Actyon wypada tu lepiej od Torresa. Nawet z napędem 4x4 tunel środkowy nie przeszkadza, a trzy osoby mogą podróżować w pełnym komforcie. Kanapa ma regulowane oparcie, a pozycja siedząca jest naturalna, bo kolana nie wędrują do góry. Na pokładzie są też podgrzewane boczne miejsca, nawiewy, rolety w drzwiach i gniazda do ładowania.

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Bagażnik o deklarowanej pojemności 668 litrów imponuje wielkością i praktycznością. Ma regularne kształty i bez problemu mieści kilka dużych walizek.

Infotainment to znany system z poprzednich modeli SsangYonga. Interfejs wymaga chwili przyzwyczajenia, ale jest logiczny i praktyczny. Fajny detal to rozwijany pasek skrótów, którym szybko wyłączymy np. Uciążliwe ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości. Obok mamy cyfrowe zegary z opcjami konfiguracji. Minusy? Brak wyświetlacza przeziernego nawet w opcji, Android Auto i Apple CarPlay działają tylko przewodowo, a audio z sześciu głośników gra przeciętnie.

W ofercie jest tylko jeden silnik

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

KGM Actyon oferowany jest tylko z jedną jednostką napędową – turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 163 KM i momencie obrotowym 280 Nm. W testowanej wersji pracował on w duecie z napędem na cztery koła i 6-biegową automatyczną skrzynią. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje około 10 sekund.

Jak jeździ KGM Actyon?

W mieście auto zaskakuje wigorem – rusza żwawo, jakby miało co najmniej 200 koni. Problem pojawia się poza aglomeracją. Na autostradzie przy wyprzedzaniu brakuje oddechu, a 6-biegowa skrzynia wydaje się zaprogramowana pod efektowne sprinty do niższych prędkości, a nie długodystansowe gonitwy. Dwa przełożenia więcej zrobiłyby różnicę.

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Zawieszenie jest komfortowe, choć na 20-calowych felgach daje się odczuć sporo sygnałów z nawierzchni. W zakrętach amortyzatory stosunkowo łatwo poddają się naciskom, ale auto zachowuje stabilność.

Układ kierowniczy jest mocno wspomagany, ale precyzyjny i bezpośredni. Actyon prowadzi się pewnie, a wnętrze pozostaje dobrze wyciszone – szum powietrza nie przeszkadza nawet przy prędkościach autostradowych.

Napęd 4x4 działa w oparciu o sprzęgło Haldex. Standardowo auto jest przednionapędowe, ale tylna oś dołącza się w razie potrzeby. Można też ręcznie spiąć obie osie (do 40 km/h), co przydaje się w błocie, piasku czy na śniegu. To nie terenówka, ale prześwit 206 mm i sprytny system pozwalają bez stresu opuścić asfalt.

Średnie zużycie paliwa w mieście wynosi około 10 l/100 km. Na drogach ekspresowych można zejść poniżej 9 l, natomiast przy prędkościach autostradowych spalanie wzrasta do około 12 l. Najniższe wyniki (7–8 l) uzyskuje się na drogach krajowych. Zbiornik paliwa mieści 50 litrów, co oznacza, że realny zasięg rzadko przekracza 500 km.


KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Ceny i wersje wyposażenia

Ceny Actyona startują od 159 900 zł za wersję JOY z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. reflektory LED, cyfrowe zegary, ekran dotykowy, klimatyzację automatyczną, podgrzewane i wentylowane fotele oraz kamerę cofania.

Automatyczna skrzynia to koszt dodatkowych 10 tys. zł, a napęd 4x4 wymaga kolejnych 10 tys. zł dopłaty. Testowana wersja WILD z kompletem wyposażenia i napędem na cztery koła kosztuje 202 900 zł.


Podsumowanie

KGM Actyon WildKGM Actyon Wild

Przejęcie SsangYonga przez KG Group sprawiło, że koreańska marka odzyskała życie. Actyon dobrze pokazuje nowy kierunek – wygląda świeżo, oferuje mnóstwo miejsca, a przy tym nie jest już postrzegany jako motoryzacyjne dziwadło. To pełnoprawny SUV dla rodziny, z własnym charakterem i odrobiną oryginalności.

Problemem pozostaje jednak silnik – ani ekonomia jazdy, ani osiągi nie zachwycają. Gdyby Actyon dostał mocniejszą jednostkę (albo hybrydę), byłby prawdziwym hitem. W obecnej formie to solidna - lecz nadal lekko niszowa - propozycja dla tych, którzy szukają czegoś innego niż niemiecka czy japońska klasyka.


Zdjęcia: autor

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10097 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas:
© 2025 VEHIS sp. z o.o.