SUV-y klasy premium cieszą się ogromnym powodzeniem. Klienci doceniają luksus oferowany przez tego typu auta, a producenci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Nasza oferta dużych SUV-ów klasy premium jest bardzo bogata. Wybór tego jedynego, wymarzonego auta nie jest wcale łatwy. Tym razem wsiadam za kierownicę BMW X5 w hybrydowej wersji 45e, aby bliżej przedstawić Wam tę propozycję. X5 to bardzo ważny model dla BMW. To właśnie X-piątka była pierwszym SUV-em z Monachium. Auto debiutowało w 1999 roku i przez ponad 20 lat obecności na rynku doczekało się czterech generacji. Ponad 20 lat obecności na rynku sprawiło także, że X5 doczekała się zarówno mniejszych jak i większych braci. X1, X3 czy X6 znają wszyscy. Jednak X5 ma nadal bardzo wysoką i cenioną pozycję w bawarskim stadzie.
BMW X5 jest imponujące!
BMW X5 wygląda dokładnie tak, jak duży, luksusowy SUV wyglądać powinien. To auto jest imponujące! I nie mam na myśli tylko i wyłącznie rozmiarów zewnętrznych. Z przodu pierwsze skrzypce gra duży i jakże charakterystyczny grill. Nie budzi on tak wielkich kontrowersji jak ten sam element w nowym BMW serii 4. Nie sposób także pominąć nowoczesnych świateł, których wzór jest mocno rozpoznawalny. Dodam, że opcjonalnie samochód może być wyposażony w laserowe światła. Profil samochodu oraz tylna cześć nadwozia to gra gładkich linii, które momentalnie wpadają w oko. Za kierownicą tego samochodu będziecie wyglądali jak ktoś, kto ma klasę i ma kasę. Czy opisywana wersja 45e, od strony stylistycznej wyróżnia się czymkolwiek od innych odmian? Jedynym wyróżnikiem jest umieszczona na przednim nadkolu klapka skrywająca złącze do ładowania auta.
Kabina w X5 to oaza spokoju i komfortu
Zamykając za sobą drzwi X5 przeniesiecie się do innego świata. Świata luksusu, komfortu i spokoju. Wnętrze dużego SUV-a BMW jest niczym azyl. Nikt nie ma do niego wstępu, a świat widziany za oknami wydaje się jakby piękniejszy. Przednie fotele mają wielokierunkową regulację. Każdy, absolutnie każdy znajdzie w nich idealną pozycję dla siebie. Ogrzewanie? Jest. Wentylowanie? Także dostępne. Jest wygodnie i komfortowo. Bardzo komfortowo. Dokładnie takich samych słów można użyć w stosunku do tylnej kanapy. Ona także jest super komfortowa. Na dodatek, wnętrze jest tak obszerne, że nawet czwórce zawodowych koszykarzy będzie w nim wygodnie!
BMW klasy premium: świetna jakość oraz masa gadżetów
Tym, co wyróżnia BMW X5 od innych SUV-ów, które tylko aspirują do klasy premium jest jakość wykonania. Wnętrze opisywanego samochodu jest wykonane ze świetnych materiałów. Skóra nappa, aluminium oraz plastik pojawiający się w niewielkiej ilości idealnie się dopełniają i wzmacniają wrażenie obcowania z czymś wyjątkowym. Wyjątkowe są także gadżety dostępne na pokładzie. Cyfrowe zegary wyglądają nowocześnie. Dopracowany do granic możliwości system iDrive jest klasą samą dla siebie. Ma bardzo czytelne menu i niesamowicie prostą obsługę. Na dodatek potrafi wywoływać niektóre opcje za pomocą gestów! Tak, takie rzeczy dostępne są na wyciągniecie ręki. Dosłownie i w przenośni. Klimatyzacja, nawigacja, obsługa Apple CarPlay czy kilka kolorów oświetlenia nastrojowego? O tym nawet nie wspominam. To oczywiste rzeczy w SUV-ie klasy premium. Oczywiste także w BMW X5!
Silnik: diesel, benzyna czy hybryda?
Oferta silnikowa nowego BMW X5 jest bardzo obszerna. Tak samo było w przypadku poprzednich generacji. Możecie wybierać spośród silników diesla oraz jednostek benzynowych. Dostępna jest także odmiana hybrydowa oraz super-sportowa pełnokrwista wersja M. Dla każdego coś dobrego. Zaznaczę, że każda X5 posiada napęd na cztery koła xDrive. Każda odmiana posiada także automatyczną skrzynie biegów. W obwodzie pozostają takie ekstrasy jak pneumatyczne zawieszenie czy skrętna tylna oś.
80 km na prądzie? Tak!
Prezentowa wersja 45e jest hybrydą typu plug-in. Oznacza to możliwość ładowania auta z zewnętrznego źródła energii oraz możliwość poruszania się tylko i wyłącznie siłą silnika elektrycznego. Akumulatory w hybrydowej X5 mają pojemność 24 kWh. Tak wartość powinna wystarczyć na pokonanie około 80 km. I wiecie co? Taki wynik jest jak najbardziej osiągalny! Wystarczy tylko delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać autostrad. Podczas spokojnej jazdy w mieście, silnik elektryczny sprawdzi się idealnie. Nie tylko nie emituje ani grama szkodliwej substancji do atmosfery, ale także pozwala jeździć niemalże za darmo. Jak już wspomniałem samochód ma możliwość ładowania z gniazdka. W jakim czasie akumulatory X5 naładują się do pełna? Od 2 do 6-7 godzin. W zależności od mocy jaką dysponuje zewnętrzne źródło zasilania.
Duża moc i sportowe osiągi. W końcu to BMW
Na drugim biegunie stoi sportowy potencjał samochodu. Pod przednią maską spoczywa benzynowy, turbodoładowany silnik R6 o pojemności 3 litrów. Generuje on moc 286 KM. Łączna moc systemowa całego układu wynosi 394 KM, a maksymalny moment obrotowy równy jest aż 600 Nm! Pierwsze 100 km/h pojawia się na wirtualnym prędkościomierzu po 5,6 sekundy. To świetny wynik! Świetny, jak na dużego SUV-a, który waży grubo ponad 2 tony! Prędkość maksymalna jest niemniej imponująca i wynosi 235 km/h. Spotkanie szybszego auta na ulicy nie będzie łatwym zadaniem.
Komfortowa natura
Bardzo dobre osiągi oraz nutka, a raczej nuta sportowych doznań to tylko jedna z twarzy BMW X5 45e. Inną, wyraźną i jakże pozytywną cechą jest niesamowity i rozleniwiający komfort podróży. Pneumatyczne zawieszenie potrafi czynić cuda. Niezależnie od rodzaju nawierzchni samochód wręcz płynie po drodze. Czasami można odnieść wrażenie, że auto unosi się w powietrzu. Magia i bardzo przyjemne doznanie. Wszechstronność hybrydowej X5 robi piorunujące wrażenie.
Bardzo duży wybór!
W naszej ofercie znajdziecie kilkanaście skonfigurowanych i gotowych do odbioru sztuk BMW X5 w różnych wersjach silnikowych. Samochody z rocznika 2020 dostępne są z ponad 20-procentowym rabatem. Oznacza to, że miesięczna rata za dużego i luksusowego niemieckiego SUV wyniesie około 2700 zł! To bardzo korzystna oferta! BMW X5 to kompletne auto. Imponujące z zewnątrz, imponujące wewnątrz, świetnie wykonane oraz świetnie jeżdżące. To typowe BMW. Wersja 45e oferuje świetne osiągi połączone z umiarkowanym apetytem na paliwo. Złoty środek? Tak, on istnieje. Chociaż w przypadku tego modelu każda wersja będzie świetnym wyborem!