Moto-wieści. 11.08.2025
Dzisiaj w motoryzacji...

We wrześniu Leapmotor B-10
W okresie od stycznia do lipca 2025 roku chińska marka Leapmotor odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży – wyprodukowała i dostarczyła klientom łącznie 271 793 pojazdy. Oznacza to wzrost o 149% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W portfolio marki znajdują się już miejski, elektryczny samochód segmentu A – Leapmotor T03, a także SUV-y segmentu D: C10 w wersji elektrycznej (BEV) oraz z napędem Range Extended EV. We wrześniu 2025 roku Leapmotor zaprezentuje nowy model z serii B – B10, który będzie pierwszym SUV-em segmentu C.
Plug-in Toyoty rządzi
Liderem polskiego rynku hybryd plug-in jest Toyota. W okresie od stycznia do lipca klienci zarejestrowali 2112 samochodów z tym napędem, a najczęściej wybieranym modelem PHEV na rynku jest Toyota C-HR Plug-in Hybrid.
Rekord rejestracji aut elektrycznych
W lipcu 2025 liczba nowych samochodów elektrycznych (3814 sztuk) przewyższyła rejestracje aut z silnikiem Diesla (3577 sztuk), co jest pierwszym takim przypadkiem w historii polskiego rynku.
Koncerny tracą
W pierwszej połowie 2025 roku Stellantis odnotował stratę 2,3 mld euro, Mercedes obniżył marżę do 4%, a Renault do 6%. Przyczyną są m.in. inwestycje w elektromobilność i chińska konkurencja. W Niemczach zaś zamówienia w branży motoryzacyjnej spadły w czerwcu o 7,6% miesięcznie, co zapowiada problemy dla polskich poddostawców.
Wymiana tachografów
Do 18 sierpnia br. przewoźnicy muszą wymienić tachografy na urządzenia II generacji ("smart tachografy"). Pozwalają one na zdalną kontrolę czasu pracy kierowców. Kara za niedostosowanie się sięga w Polsce 12 tys. zł, a w skrajnych przypadkach – utratę licencji na transport międzynarodowy.
Rekordowy mandat w Niemczech
Kierowca jadący 321 km/h (o 200 km/h ponad limit) na autostradzie A2 koło Magdeburga stracił prawo jazdy na 3 miesiące i dostał mandat 900 euro.
"Nie będziem promować elektryków, tam, gdzie ich nie chcą"
„Mam nadzieję, że uda nam się ugruntować pozycję pojazdów BEV Toyoty na rynkach, gdzie cieszą się one dużą popularnością, ale nie zamierzamy promować BEV na rynkach, gdzie nie ma na nie popytu” – powiedział Andrea Carlucci, wiceprezes ds. strategii produktu i marketingu Toyota Europe, podczas Kongresu Automotive News Europe 2025.