Już jesienią tego toku zadebiutuje nowy Volkswagen Tiguan, który zbudowany będzie na platformie MQB – evo.
Trzecia generacja tego popularnego także na polskim rynku SUV-a (od 2007 roku sprzedano na całym świecie 7,4 miliona sztuk tego auta) otrzyma m.in. nowo opracowany systemem aktywnej kontroli zawieszenia i reflektory matrycowe HD LED Matrix. W wersji z napędem hybrydowem plug-in będzie mógł przejechać na samym akumulatorze rekordowe 100 kilometrów.
Dzięki platformie MQB – evo można było zastosować w nowym Tiguanie różne rodzaje napędu: TDI, TSI, eTSI i eHybrid, czyli wysokoprężne silniki turbodoładowane, turbodoładowane benzynowe i benzynowe turbodoładowane w wersji mild hybrid i jako hybrydy plug-in. Nowością będzie możliwość ładowania akumulatora prądem stałym.
Tiguan wejdzie na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem infotainment. Ekranem o przekątnej do 15 cali będzie można sterować nawigacją, muzyką i klimatyzacją, będzie także możliwość ustawienia najczęściej używanych funkcji za pomocą przycisków szybkiego dostępu.
Podobnie jak w modelach Volkswagen ID., tryby jazdy będą zmieniane za pomocą przełącznika po prawej stronie kolumny kierownicy. Obraca się go „do przodu” do pozycji D, aby jechać do przodu i „do tyłu” na R, aby jechać do tyłu, podczas gdy hamulec postojowy jest uruchamiany przez naciśnięcie boku przełącznika.
Nowy Tiguan SUV będzie nieznacznie dłuższy od poprzednika a pojemność bagażnika wzrośnie o 33 litry – do 648 litrów (do wysokości oparć tylnej kanapy).