Aby uczcić 150. rocznicę zakładów Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów zelektryfikowało klasyczny samochód wyprodukowany w tej fabryce.
Wyprodukowany w 1971 roku NSU Prinz 4L przeszedł gruntowną modernizację, otrzymał układ napędowy wykorzystujący komponenty z Audi e-tron i Audi Q7 TFSI e quattro.
Samochód został zaprezentowany 8 lipca a zbudowali go adepci mechatroniki samochodowej, blacharstwa, mechaniki budowy pojazdów i kursów lakierniczych. Swoją pracę nad tym pojazdem rozpoczęli w styczniu br. Prototyp nazywa się „EP4”. „E” oznacza napęd elektryczny, a „P4” NSU Prinz 4, model produkowany w Neckarsulm przez NSU Motorenwerke od 1961 do 1973.
W tylnej części „księcia”, gdzie kiedyś znajdował się dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 30 KM (22 kW), teraz umieszczono silnik elektryczny o mocy 240 KM (176 kW), który pochodzi z Audi e-tron. Energię czerpie z akumulatora stonowanej w hybrydzie plug-in Audi Q7 TFSI e quattro . Akumulator znajduje się pod przednią maską, w miejscu, w którym kiedyś znajdował się zbiornik paliwa NSU Prinz. Podłoga, hamulce i osie pochodzą z Audi A1.