Polestar 3 „myśli” szybciej
Polestar, szwedzka marka samochodów elektrycznych, właśnie zaprezentowała odświeżoną wersję swojego flagowego SUV-a - Polestar 3. Model na 2026 rok wprowadza nową architekturę 800 V, więcej mocy i szybsze ładowanie

Nowa architektura 800 V
Polestar 3
Najważniejszą zmianą w Polestar 3 jest nowa architektura elektryczna 800 V, która zastępuje dotychczasowy system. Dzięki niej SUV może ładować się z mocą aż 350 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od 10 do 80% w zaledwie 22 minuty - to o 25% szybciej niż w obecnej wersji.
Polestar 3
Polestar wprowadził również nowe akumulatory litowo-jonowe od firmy CATL: 92 kWh dla wersji z napędem na tylną oś oraz 106 kWh dla wariantów z napędem na cztery koła i wersji Performance.
Większa moc
Polestar 3
Wszystkie wersje otrzymały nowy, mocniejszy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi na tylnej osi. W topowej wersji Performance, z napędem na cztery koła, moc sięga 670 KM, co pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. W wersjach z napędem na cztery koła przedni silnik może się automatycznie odłączać, gdy nie jest potrzebny.
Technologiczny przełom
Polestar 3
Polestar 3 nie tylko jeździ szybciej, ale też „myśli” szybciej. Nowa jednostka obliczeniowa zastąpiła dotychczasowy procesor, zwiększając moc obliczeniową z 30 do 254 bilionów operacji na sekundę. Co to oznacza dla kierowcy? Lepsze zarządzanie systemami bezpieczeństwa, wydajniejsze działanie akumulatora i szybsze przetwarzanie danych z czujników. To krok w stronę autonomicznej jazdy i większego komfortu.
Nowe wyposażenie
Polestar 3
Polestar uprościł gamę modelową. Teraz będą trzy warianty: Rear Motor (napęd na tylną oś), Dual Motor (napęd na cztery koła) i Performance. Każdy z nich wyróżnia się… designem pasów bezpieczeństwa - od klasycznej czerni po złote akcenty w wersji Performance. Zawieszenie pneumatyczne jest teraz standardem tylko w topowym wariancie, a dla Dual Motor stało się opcją.
Ceny
Polestar 3
Ceny Polestar 3 zaczynają się od około 350 000 zł za podstawową wersję, a topowy wariant Performance kosztuje ok. 465 000 zł.