Sześć unikalnych Porsche 911 na aukcji RM Sotheby’s. I jedna ciężarówka
Jacek JureckiAutor
Miłośnicy motoryzacji i kolekcjonerzy rzadkich egzemplarzy Porsche 911 mają niepowtarzalną okazję do nabycia unikalnej kolekcji sześciu niemal fabrycznie nowych modeli 911 generacji 991. Aukcja organizowana przez RM Sotheby’s rozpocznie się 28 kwietnia br. w Monachium, a oferta obejmuje również ciężarówkę do transportu tych wyjątkowych pojazdów. To MAN TGX z 2019 roku.

Seria GT generacji 991
Fot. RM Sotheby’sTa kolekcja, reprezentująca absolutną czołówkę serii GT generacji 991 Porsche 911, jest owocem pasji jednego entuzjasty, który zrealizował marzenie z młodości – posiadać najlepsze samochody sportowe oraz ciężarówkę, by móc je transportować w dowolne miejsce. Wszystkie
Sześć ekskluzywnych modeli Porsche 911 z minimalnym przebiegiem
W skład kolekcji wchodzi sześć prawie nowych egzemplarzy Porsche 911, z których każdy pokonał mniej niż 50 kilometrów. Wśród nich znajdują się:
Porsche 911 R. Rocznik 2016
911 R. Fot. RM Sotheby’s
Jedyny egzemplarz 911 generacji 991.1 w tej kolekcji, model 911 R o numerze seryjnym 698 spośród 991 wyprodukowanych sztuk. Wykończony w kolorze białym z czerwonymi pasami, ten egzemplarz posiada liczne opcje, min. ceramiczne hamulce węglowe, reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System, kubełkowe fotele w stylu 918 Spyder z tapicerką pepita oraz nawigację z systemem audio Bose.
Samochód jest w praktycznie fabrycznie nowym stanie, ponieważ przejechał mniej niż 50 km od nowości i zachował oba komplety oryginalnych kluczyków. Pomimo niezwykle niskiego przebiegu, model 911 R był serwisowany dwukrotnie. W marcu 2023 roku trafił do Porsche Wien Liesing, gdzie przeprowadzono wymianę oleju i płynu hamulcowego, zamontowano nowy akumulator oraz wymieniono sześć świec zapłonowych – wówczas licznik wskazywał 45 km. Trzy lata wcześniej, w maju 2020 roku, pojazd przeszedł podobny serwis w Porsche Wien Liesing przy przebiegu zaledwie 33 km.
Porsche 911 GT3 (991.2). Rocznik 2018
911 GT3. Fot. RM Sotheby’s
Wykończony w kolorze Indian Red z czarnym wnętrzem, ten GT3 wyposażony w pakiet Clubsport przejechał mniej niż 50 km od nowości. Posiada sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz ceramiczne hamulce, a w zgodzie z jego torowym charakterem wyposażono go w kubełkowe fotele w stylu 918 Spyder pokryte Alcantarą, pasy wyścigowe, klatkę bezpieczeństwa oraz brak systemu audio i nawigacji.
Dodatkowe opcje obejmują reflektory Bi-Xenon, 90-litrowy zbiornik paliwa, system czyszczenia reflektorów, pasy bezpieczeństwa w kolorze Guards Red oraz białe tarcze zegarów.
Pomimo niewielkiego przebiegu, samochód przeszedł serwis w Porsche Zentrum Wien Süd w marcu 2023 roku, obejmujący wymianę oleju, płynu hamulcowego, świec zapłonowych i akumulatora. Wcześniej, w czerwcu 2020 roku, w Porsche Wien Liesing wykonano wymianę oleju. Auto zachowało oba oryginalne kluczyki.
Porsche 911 GT3 TOURING (991.2). Rocznik 2018
911 GT3 TOURING. Fot. RM Sotheby’s
Samochód przejechał mniej niż 20 km od nowości i jest oferowany w fabrycznym stanie. Wykończony w czarnym kolorze z czarnym wnętrzem, posiada ceramiczne hamulce węglowe, rozszerzoną skórzaną tapicerkę, 90-litrowy zbiornik paliwa, pakiet Sport Chrono, w pełni skórzane wnętrze z kubełkowymi fotelami w stylu 918 Spyder oraz system audio Bose.
W marcu 2023 roku w Porsche Wien Liesing przeprowadzono serwis obejmujący wymianę oleju, płynu hamulcowego i świec zapłonowych. Wcześniej, w czerwcu 2020 roku, wykonano wymianę oleju w Porsche Wien Liesing.
Porsche 911 GT3 CUP (991.2). Rocznik 2018
911 GT3 CUP. Fot. RM Sotheby’s
Samochód ma przebieg zaledwie 32 km, a czas pracy silnika wynosi 0,0 godzin. Model GT3 Cup jest w zasadzie fabrycznie nowy – wszystkie folie ochronne i taśmy zabezpieczające są nadal nienaruszone. To unikalna okazja do zakupu w pełni gotowego do wyścigów 911 w stanie fabrycznym.
Porsche 911 GT3 CUP R (991.2). Rocznik 2018
911 GT3 CUP R . Fot. RM Sotheby’s
GT3 Cup R to jeszcze bardziej ekstremalna wersja modelu GT3 Cup – wyścigowy samochód homologowany przez FIA, przeznaczony do rywalizacji w kategorii GT3. Tak jak standardowy GT3 Cup, został użyty zaledwie kilka razy – licznik wskazuje tylko 24 km, a pojazd zachował swój fabryczny stan.
Porsche 911 GT3 RS ‘WEISSACH’ (991.2). Rocznik 2019
911 GT3 CUP R. Fot. RM Sotheby’s
Podobnie jak GT3 w kolorze Indian Red z tej kolekcji, model 911 GT3 RS został zaprojektowany z myślą o użytkowaniu na torze. Wyposażony w pakiet Clubsport obejmujący klatkę bezpieczeństwa i pasy wyścigowe, a także gaśnicę zamontowaną przy miejscu pasażera, 90-litrowy zbiornik paliwa oraz usunięte systemy audio i nawigacji.
Opcjonalny pakiet Weissach dodaje liczne elementy z włókna węglowego zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Auto jest wykończone w kolorze Racing Yellow z czarnym, skórzanym wnętrzem, pasami bezpieczeństwa w tym samym odcieniu i opcjonalnymi felgami z magnezu.
W marcu 2023 roku model GT3 RS przeszedł serwis w Porsche Zentrum Wien Süd, obejmujący wymianę oleju, płynu hamulcowego, świec zapłonowych i akumulatora. Wówczas samochód miał przebieg zaledwie 27 km. Zachował oba oryginalne kluczyki.
Aukcja bez ceny minimalnej – jaka będzie wartość kolekcji?
RM Sotheby’s nie podało oficjalnych prognoz dotyczących wartości zestawu, ale wiadomo, że cała kolekcja trafi na licytację bez ceny minimalnej. To niezwykła okazja dla entuzjastów motoryzacji, którzy chcą wzbogacić swoje zbiory o jedne z najrzadszych wersji Porsche 911.
Źródło: RM Sotheby’s