Porsche Cayenne Electric. Premiera już 19 listopada
Czy Porsche Cayenne Electric zrewolucjonizuje segment luksusowych SUV-ów? Jeden z najważniejszych modeli w historii marki wkrótce zadebiutuje w pełni elektrycznej wersji. Premiera zaplanowana na 19 listopada 2025 otwiera nowy rozdział dla tego ważnego modelu.

Debiut w 2026 roku
Porsche oficjalnie potwierdziło, że Cayenne Electric wejdzie do sprzedaży w 2026 roku. Model dołączy do rodziny elektrycznych Porsche, obok Taycana i Macana Electric. Na szczęście, strategia marki zakłada równoległą sprzedaż wersji elektrycznej i spalinowej. Trzecia generacja Cayenne z silnikami benzynowymi otrzyma aktualizacje i będzie dostępna nawet po 2030 roku. Podobny plan dotyczy Macana. Porsche poszło po rozum do głowy i zmieniło strategię. Stawia na wybór.
Porsche Cayenne Electric
Nowe standardy
Według producenta, nowy SUV ustanowi nowe standardy w segmencie. Oferować będzie wyjątkowe osiągi, komfort na długich trasach i zdolności terenowe.
Technologia i osiągi
Cayenne Electric bazuje na platformie PPE (Premium Platform Electric) z grupy Volkswagena, w wariancie 800V, tej samej, co w Macanie Electric. Kluczowe elementy to:
• Bateria 112 kWh - zasięg około. 600 km.
• Ładowanie do 400 kW - od 10% do 80% w zaledwie 15 minut.
• Moc: od 400 KM w wersji standardowej, przez 650 KM w wersji S, aż po prawie 900 KM w Turbo.
Porsche Cayenne Electric
Wymiary
Nowy model mierzy około 5,1 m długości i 2 m szerokości, jest większy od spalinowego Cayenne, ale niższy o 15 cm. Dłuższy rozstaw osi integruje ogromną baterię, zwiększając przestrzeń w kabinie, zwłaszcza z tyłu.
• Frunk: 90 litrów pod maską.
• Bagażnik: +99 litrów w porównaniu do obecnego modelu.
Wnętrze
Porsche Cayenne Electric
Kabina Cayenne Electric to festiwal ekranów i luksusu:
• Flow Display - zakrzywiony ekran centralny, obejmujący konsolę środkową.
• Opcjonalny 14,9-calowy wyświetlacz dla pasażera - tworzy "ścianę" cyfrową.
• 14,5-calowy zegary z dotykowymi krawędziami do sterowania podwoziem i światłami.
• Head-up display AR - do 87 cali wirtualnej przestrzeni z nakładkami nawigacji.
Porsche Cayenne Electric
Porsche zachowało jednak fizyczne pokrętła do klimatyzacji i głośności. Dodatki? Elektrycznie regulowane tylne oparcia, podgrzewane podłokietniki, panoramiczny dach z elektrochromicznymi panelami i bogata paleta kolorów (np. Magnesium Grey czy Lavender).
Porsche Cayenne Electric
Design
Proporcje Cayenne Electric to coś pomiędzy Macanem EV i aktualną wersją Cayenne. Krótka maska, prosty tył, dłuższy rozstaw osi i krótsze zwisy. Przód z wysokimi reflektorami, aktywnymi żaluzjami i kontrastowymi zderzakami. Tył z trójwymiarowym pasem świateł. Koła od 20 do 23 cali, bezramkowe okna i agresywne detale w wersji Turbo. W planach też podobno wersja Coupe.
Porsche Cayenne Electric
Podwozie
Na platformie 800V debiutują nowości:
• Active Ride Control - aktywne zawieszenie z niezależnymi kołami (jak w Taycanoe i Panamerze).
• Sterowanie tylną osią, zawieszenie pneumatyczne, wektorowanie momentu.
Porsche Cayenne Electric












