Wiadomości
Premiery
Testy
Na drodze
E-auto
O leasingu
Porady
Zdjęcia
Filmy
Clacson
Obserwuj nas:

Strona główna/Wiadomości/Porsche Cayenne Electric. Premiera już 19 listopada

Porsche Cayenne Electric. Premiera już 19 listopada

Redakcja moto.vehis.plAutor

Czy Porsche Cayenne Electric zrewolucjonizuje segment luksusowych SUV-ów? Jeden z najważniejszych modeli w historii marki wkrótce zadebiutuje w pełni elektrycznej wersji. Premiera zaplanowana na 19 listopada 2025 otwiera nowy rozdział dla tego ważnego modelu.

Porsche Cayenne Electric
Porsche Cayenne Electric

Debiut w 2026 roku

Porsche oficjalnie potwierdziło, że Cayenne Electric wejdzie do sprzedaży w 2026 roku. Model dołączy do rodziny elektrycznych Porsche, obok Taycana i Macana Electric. Na szczęście, strategia marki zakłada równoległą sprzedaż wersji elektrycznej i spalinowej. Trzecia generacja Cayenne z silnikami benzynowymi otrzyma aktualizacje i będzie dostępna nawet po 2030 roku. Podobny plan dotyczy Macana. Porsche poszło po rozum do głowy i zmieniło strategię. Stawia na wybór.


Porsche Cayenne ElectricPorsche Cayenne Electric

Nowe standardy

Według producenta, nowy SUV ustanowi nowe standardy w segmencie. Oferować będzie wyjątkowe osiągi, komfort na długich trasach i zdolności terenowe.

Technologia i osiągi

Cayenne Electric bazuje na platformie PPE (Premium Platform Electric) z grupy Volkswagena, w wariancie 800V, tej samej, co w Macanie Electric. Kluczowe elementy to:

•     Bateria 112 kWh - zasięg około. 600 km.

•     Ładowanie do 400 kW - od 10% do 80% w zaledwie 15 minut.

•     Moc: od 400 KM w wersji standardowej, przez 650 KM w wersji S, aż po prawie 900 KM w Turbo.


Porsche Cayenne ElectricPorsche Cayenne Electric


Wymiary

Nowy model mierzy około 5,1 m długości i 2 m szerokości, jest większy od spalinowego Cayenne, ale niższy o 15 cm. Dłuższy rozstaw osi integruje ogromną baterię, zwiększając przestrzeń w kabinie, zwłaszcza z tyłu.

•     Frunk: 90 litrów pod maską.

•     Bagażnik: +99 litrów w porównaniu do obecnego modelu.

Samochody z automatyczną skrzynią biegów

Wnętrze

Porsche Cayenne ElectricPorsche Cayenne Electric


Kabina Cayenne Electric to festiwal ekranów i luksusu:

•     Flow Display - zakrzywiony ekran centralny, obejmujący konsolę środkową.

•     Opcjonalny 14,9-calowy wyświetlacz dla pasażera - tworzy "ścianę" cyfrową.

•     14,5-calowy zegary z dotykowymi krawędziami do sterowania podwoziem i światłami.

•     Head-up display AR - do 87 cali wirtualnej przestrzeni z nakładkami nawigacji.


Porsche Cayenne ElectricPorsche Cayenne Electric


Porsche zachowało jednak fizyczne pokrętła do klimatyzacji i głośności. Dodatki? Elektrycznie regulowane tylne oparcia, podgrzewane podłokietniki, panoramiczny dach z elektrochromicznymi panelami i bogata paleta kolorów (np. Magnesium Grey czy Lavender).


Porsche Cayenne ElectricPorsche Cayenne Electric

Design

Proporcje Cayenne Electric to coś pomiędzy Macanem EV i aktualną wersją Cayenne. Krótka maska, prosty tył, dłuższy rozstaw osi i krótsze zwisy. Przód z wysokimi reflektorami, aktywnymi żaluzjami i kontrastowymi zderzakami. Tył z trójwymiarowym pasem świateł. Koła od 20 do 23 cali, bezramkowe okna i agresywne detale w wersji Turbo. W planach też podobno wersja Coupe.


Porsche Cayenne ElectricPorsche Cayenne Electric

Podwozie

Na platformie 800V debiutują nowości:

•     Active Ride Control - aktywne zawieszenie z niezależnymi kołami (jak w Taycanoe i Panamerze).

•     Sterowanie tylną osią, zawieszenie pneumatyczne, wektorowanie momentu.


Porsche Cayenne ElectricPorsche Cayenne Electric

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 9135 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Obserwuj nas:
© 2025 VEHIS sp. z o.o.