Rejestracja nowych samochodów w Niemczech. Sierpień 2025
Niedawno pisaliśmy o sierpniowych wynikach rejestracji nowych samochodów w Polsce. A jak to wygląda u naszych zachodnich sąsiadów? W ubiegłym miesiącu w Niemczech zarejestrowano 207 229 nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Z tej liczby 64,4% pojazdów (wzrost o 3,9%) zostało zarejestrowanych na firmy, a 35,5% (wzrost o 7,4%) na osoby prywatne.

Kto zyskał, a kto stracił?
Wśród niemieckich producentów największy wzrost rejestracji odnotowała marka… MAN, która zwiększyła liczbę nowych rejestracji o 47,6%, choć jej udział w rynku wynosi jedynie 0,1%. Dwucyfrowe wzrosty zanotowały również BMW (+15,3%, udział 9%), Audi (+13,2%, udział 7,4%) oraz Ford (+10,6%, udział 4,5%). Jednocyfrowe wzrosty odnotowały Mini (+9,2%, udział 1,4%) oraz Volkswagen (+6%, udział 18,1%), który pozostaje liderem wśród niemieckich marek pod względem udziału w rynku.
Nie wszyscy producenci cieszyli się jednak wzrostami. Spadki rejestracji odnotowały marki: Smart (-36,5%, udział 0,2%), Opel (-9,9%, udział 5,3%), Porsche (-9,7%, udział 0,8%) oraz Mercedes (-1,5%, udział 9,2%).
Seat i Skoda na czele
Wśród marek importowanych największy wzrost rejestracji osiągnął Seat – 12 725 nowych samochodów (+20,1%, udział 6,1%). Największy wolumen sprzedaży wśród importowanych marek zanotowała Skoda (14 472 Pkw, +0,1%, udział 7%). Pozytywne wyniki odnotowały także Citroen (+36%, udział 2%), Dacia (+15,5%), Renault (+10,9%,) oraz Fiat (+7,9%, udział 2,1%).
Z kolei spadki rejestracji dotknęły marek takich jak Peugeot (-12,1%), Kia (-11,5%, udział 2,3%), Hyundai (-7,2%, udział 3,6%) oraz Toyota (-6,6%, udział 3,1%).
SUV-y królują
Najpopularniejszym segmentem w Niemczech w sierpniu 2025 roku były SUV-y, które stanowiły 34,4% nowych rejestracji i odnotowały wzrost o 12,8%. Inne segmenty o znaczącym udziale to segment pojazdów kompaktowych (15,8%, spadek o 1,1%), auta miejskie (12,5%, spadek o 0,6%) oraz terenówki (10,7%, wzrost o 6,5%).
Największy wzrost odnotowały samochody użytkowe (+42,4%, udział 4,9%) oraz minivany (+19,5%, udział 0,8%). Wzrosty w mniejszym stopniu dotyczyły sportowych aut (+4,7%, udział 0,6%) oraz wyższej klasy średniej (+2,4%, udział 4,6%). Spadki rejestracji dotknęły segmenty klasy wyższej (-13,5%, udział 0,6%), klasy średniej (-11,5%, udział 7,3%), dużych vanów (-8,7%, udział 1,8%), kamperów (-5,7%, udział 2,5%) oraz minisamochodów (-2,2%, udział 2,5%).
Hybrydy i elektryki w górę
W sierpniu 2025 roku hybrydy stanowiły 39,8% nowych rejestracji (82 578 pojazdów, +19,1%), w tym hybrydy plug-in osiągnęły udział 11,6% (+76,7%). Samochody elektryczne (BEV) stanowiły 19% rynku (+45,7%). Z kolei benzynowe silniki (spadek o 18,2%) oraz diesle (13,1%, spadek o 9,2%) traciły na popularności.
Plus 3,5%
Łącznie w sierpniu 2025 roku zarejestrowano 252 609 nowych pojazdów (+3,5%) oraz 19 171 przyczep (-6,2%). Na rynku wtórnym zmieniono właściciela 607 291 pojazdów (-4,2%) oraz 37 281 przyczep (-1,2%). Jedynym segmentem z wzrostem na rynku używanych były ciągniki siodłowe (+10,5%), podczas gdy największy spadek odnotowały autobusy (-18,5%) oraz motocykle (-4,1%).