Strona główna/Testy/SsangYong Torres EVX. Nasz test

SsangYong Torres EVX. Nasz test

23 października 2024

SsangYong Torres EVX to elektryczny SUV, który zyskał uwagę dzięki swoim unikalnym cechom i odważnemu designowi. Ta koreańska marka, znana głównie z produkcji samochodów terenowych i SUV-ów, wprowadziła model Torres jako odpowiedź na zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne w tym segmencie.



Historia marki SsangYong i ewolucja do modelu Torres EVX

SsangYong to marka, choć mniej popularna niż europejscy giganci, zdobyła uznanie wśród miłośników motoryzacji dzięki solidnym konstrukcjom oraz dobremu stosunkowi jakości do ceny. W erze elektryfikacji motoryzacji nie pozostała w tyle.

EVX to następca wersji spalinowej Torres, która zyskała pozytywne opinie jako średniej wielkości SUV o może nie wyrafinowanym wyglądzie, ale solidnych osiągach. Wersja EVX jednak idzie o krok dalej, wprowadzając nowoczesne technologie, w tym elektryczny układ napędowy oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

Design i przestrzeń

Torres EVX wyróżnia się na tle innych elektrycznych SUV-ów swoimi agresywnymi liniami i masywną sylwetką, nawiązującą do tradycyjnych terenówek. Przedni grill, choć nie pełni już funkcji chłodzenia jak w przypadku spalinowych odpowiedników, jest wyrazisty, z wbudowanymi LED-owymi światłami, które dodają pojazdowi nowoczesnego charakteru​. Trochę przypomina… jeepa.

Z tyłu, charakterystyczny dla tego modelu jest element stylistyczny przypominający osłonę koła zapasowego, co nawiązuje do klasycznych terenówek. Choć element ten jest jedynie ozdobą, nadaje pojazdowi interesujący wygląd.

Pod względem przestrzeni, SsangYong Torres EVX jest jednym z liderów w swojej klasie. Bagażnik oferuje pojemność 703 litrów, co jest imponującym wynikiem dla SUV-a średniej wielkości. Po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń ładunkowa rośnie do 1662 litrów, co czyni go idealnym wyborem dla rodzin i osób potrzebujących dużej przestrzeni na codzienne potrzeby czy wyjazdy​




Wnętrze i komfort

Wnętrze modelu Torres EVX jest nowoczesne, ale jednocześnie proste w obsłudze. Na desce rozdzielczej znajdziemy dwa 12,3-calowe ekrany, z których jeden służy do obsługi multimediów, a drugi pełni funkcję cyfrowego zestawu wskaźników. Chociaż niektórzy recenzenci zwracają uwagę na przeciętną szybkość działania systemu multimedialnego, interfejs jest intuicyjny i łatwy w użyciu.

Torres EVX zapewnia wysoki komfort jazdy dzięki miękkim materiałom użytym wewnątrz, w tym skórzanym fotelom, które są zarówno podgrzewane, jak i regulowane elektrycznie. Duża ilość miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach sprawia, że nawet dłuższe trasy nie są uciążliwe. SsangYong zadbał także o funkcjonalność kabiny, dodając wiele praktycznych schowków oraz elementy ułatwiające codzienne użytkowanie pojazdu.





Silnik i osiągi

SsangYong Torres EVX jest napędzany przez elektryczny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, który generuje 204 KM oraz 339 Nm momentu obrotowego. Taka moc zapewnia dynamiczne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 8,1 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie pojazdów​

Pomimo swojej masy wynoszącej 1915 kg, Torres EVX jest zaskakująco zwinny, a prowadzenie go w miejskich warunkach jest płynne i komfortowe.

Podczas jazdy na autostradzie, elektryczny Torres zużył nam około 20 kWh/100 km, co przekłada się na realny zasięg około 300 km. W trybie mieszanym, przy spokojnej jeździe, zużycie energii spadło do 17 kWh/100 km, co zwiększyło zasięg do około 400 km. To, w połączeniu z szybkim ładowaniem – naładowanie baterii od 10% do 80% zajmuje jedynie 37 minut przy stacji o mocy 300 kW – sprawia, że Torres EVX jest ciekawtym wyborem dla osób, które często podróżują na dłuższe dystanse.




Technologie i systemy wspomagające kierowcę

SsangYong Torres EVX jest wyposażony w szereg zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę. Wśród nich znajdziemy systemy takie jak asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, a także system zapobiegania kolizjom z przodu.

Jedną z ciekawszych funkcji, jaką oferuje Torres EVX, jest technologia V2L (Vehicle-to-Load). Dzięki niej, samochód może pełnić funkcję mobilnej stacji ładowania dla innych urządzeń elektrycznych – od rowerów elektrycznych po sprzęt kempingowy. Jest to przydatna funkcja, zwłaszcza dla osób, które często spędzają czas na łonie natury i potrzebują dostępu do zasilania.

Wady i zalety

Jak każdy samochód, SsangYong Torres EVX ma swoje mocne i słabe strony. Do największych zalet można zaliczyć przestronność wnętrza, nowoczesny design, a także przyzwoity zasięg i szybkie ładowanie. Model ten jest także atrakcyjny cenowo, co czyni go konkurencyjnym wyborem w segmencie średnich elektrycznych SUV-ów​.

Wady zauważyliśmy dwie: dość wolno działający system multimedialny, a układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Ponadto, brak opcji napędu na cztery koła w wersji EVX może być rozczarowaniem dla tych, którzy szukają bardziej wszechstronnego pojazdu terenowego.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: