Strona główna/Testy/Volkswagen Golf 8.5 Variant – Test, opinie, wrażenia z jazdy

Volkswagen Golf 8.5 Variant – Test, opinie, wrażenia z jazdy

Michał BorowskiAutor

Volkswagen Golf to już legenda – samochód, którego nazwy nie trzeba nikomu przypominać. Od premiery ósmej generacji w 2019 roku, Golf stał się prawdziwą ikoną segmentu kompaktów. Dziś mamy okazję przetestować odmianę kombi najnowszego Golfa VIII generacji, który przeszedł solidną kurację odmładzającą

Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor
Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor

Volkswagen Golf 8.5 Variant R-Line - Usportowiona klasyka

Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autorVolkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor

Na pierwszy rzut oka Golf po liftingu nie przeszedł rewolucyjnej metamorfozy. Natomiast zmodernizowane reflektory, nowa stylistyka zderzaków i opcjonalna listwa świetlna z podświetlonym logo VW nadają autu świeżości. Wersja R-Line dodaje sportowego sznytu, a sama odmiana Variant, czyli kombi, zyskuje na praktyczności – jest o 35 cm dłuższa niż hatchback. Wydłużony rozstaw osi (o dodatkowe 5 cm) przekłada się nie tylko na większą przestrzeń bagażową, ale także na komfort pasażerów na tylnych siedzeniach.

Wymiary:

Długość: 4631 mm

Szerokość: 1789 mm

Wysokość: 1487 mm

Rozstaw osi: 2669 mm

Wnętrze – cyfrowa elegancja i ergonomia

Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autorVolkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor

W kabinie za to zmieniło się sporo – multimedia, które wcześniej były źródłem niekończących się frustracji, teraz prezentują się jak wzorzec w tej dziedzinie. Ogromny ekran centralny obsługuje się intuicyjnie niczym smartfon, a jego płynność oraz logiczne rozmieszczenie funkcji sprawiają, że to wreszcie przyjemne narzędzie. Zintegrowany asystent głosowy z elementami sztucznej inteligencji dodatkowo upraszcza komunikację z samochodem.

Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autorVolkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor

Na desce rozdzielczej praktycznie nie znajdziemy przycisków – wszystkie ustawienia przeniesione zostały do cyfrowego świata, natomiast fizyczne przyciski znalazły się na kierownicy, co jest kolejnym dowodem na to, że VW wsłuchuje się w opinie swoich klientów.

Wersja kombi oferuje więcej przestrzeni – pasażerowie tylnej kanapy mogą cieszyć się nie tylko powiększonym miejscem na nogi, ale też dodatkowymi 7 cm przestrzeni nad głową. Sportowo stylizowane fotele w wersji R-Line wyglądają dynamicznie, ale przy tym również zapewniają komfort dzięki miękkiemu wypełnieniu i solidnemu trzymaniu bocznemu. Dodatkowe akcenty, takie jak tapicerka z materiału wzbogacona o wstawki ze sztucznej skóry i alcantary, nawiązują stylistycznie Golfa GTI. Praktyczność nie zawodzi – bagażnik mieści 611 litrów, co w tej klasie jest rekordowym wynikiem.

Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autorVolkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor

Pod maską znany silnik z lekką elektryfikacją

Pod maską testowanego Golfa kryje się silnik 1.5 eTSI – znana jednostka z systemem miękkiej hybrydy, czyli tzw. 48V, który przede wszystkim optymalizuje działanie systemu start/stop. Motor generuje 150 KM mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego, a napęd przekazywany jest na przednie koła przez 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię DSG. Pakiet R-Line to wyłącznie stylizacja, ale osiągi nie rozczarowują – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 224 km/h.

Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autorVolkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor

Wrażenia z jazdy – harmonia techniki i komfortu

Czasem zdarzają się samochody, które po prostu współgrają z kierowcą na każdym poziomie – tak właśnie jest z Golfem. Reakcja na gaz jest błyskawiczna, skrzynia DSG działa jak szwajcarski zegarek, a silnik oddaje pełny moment już od 1500 obr./min, co daje poczucie, że zawsze masz zapas mocy pod prawą stopą.

Komfort jazdy podnosi opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC, które w zależności od trybu, potrafi dostosować twardość do warunków – od miękkiej, idealnej na wyboiste drogi, po sportową, która daje precyzyjne prowadzenie na autostradzie. Co więcej, systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu, działają niemal bezbłędnie, nawet gdy oznaczenia jezdni w praktyce nie istnieją. Z kolei inteligentny tempomat uwzględnia nie tylko pojazd przed Tobą, ale także dane z nawigacji oraz uczą się zachowań innych kierowców - a przypominam, że mówimy o segmencie aut kompaktowych.


Ekonomia użytkowania i małe niedociągnięcia

Pod względem zużycia paliwa, Golf 8.5 Variant pokazuje, że potrafi być oszczędny. W miejskmj tłoku średnie spalanie to około 6 l/100 km, na drogach krajowych nawet 5 l/100 km, a przy autostradowej jeździe wyniki oscylują wokół 7-7,5 l/100 km.

Jedyny mankament, który warto wymienić, to sporadycznie nieliniowe działanie pedału hamulca przy bardzo małych prędkościach. Może to być efekt działania rekuperacji, trybu dwucylindrowego czy specyfiki skrzyni – ciężko powiedzieć, ale wrażenie jest nietypowe.


Podsumowanie

Volkswagen Golf 8.5 Variant to dowód na to, że słuchanie opinii klientów naprawdę ma znaczenie, a ślepe podążanie za rynkowymi trendami nie zawsze przynosi najlepsze efekty. VW odświeżając Golfa poprawił jego największe bolączki i przywrócił temu modelowi dobre imię, na które pracował od ponad 50 lat.

Volkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autorVolkswagen Golf 8.5 Variant. Fot. autor

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 9993 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: