Volkswagen ID.Buzz: problem z trzecim rzędem siedzeń
Elektryczny van Volkswagena, ID.Buzz trafił ma nietypowy problem w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Powodem jest trzeci rząd siedzeń - jest… zbyt szeroki, aby spełniać federalne standardy bezpieczeństwa. Dlaczego przestrzeń stała się przekleństwem dla tego modelu?

Na czym polega problem?
Według raportu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), trzecia rząd siedzeń w ID.Buzz ma 1 200 mm szerokości w strefie bioder. Taka przestrzeń według przepisów wymaga zamontowania trzech pasów bezpieczeństwa, aby zapewnić ochronę trzem pasażerom. Volkswagen wyposażył jednak ten rząd tylko w dwa pasy, co narusza amerykańskie i kanadyjskie normy. W praktyce oznacza to, że trzy osoby mogą próbować się tam zmieścić, ale jedna z nich nie będzie miała zabezpieczenia, co grozi poważnymi konsekwencjami w razie wypadku.
ID.Buzz
Rozwiązanie: elementy dekoracyjne
Zamiast instalować dodatkowe pasy, Volkswagen postanowił… zmniejszyć szerokość siedzeń. W ramach akcji serwisowej do trzeciego rzędu zostaną dodane sztywne, elementy dekoracyjne, które ograniczą użyteczną powierzchnię siedzenia. Dzięki temu przestrzeń będzie zgodna z normami dla dwóch pasażerów. Korekta obejmie łącznie 6 408 pojazdów – 5 637 w USA i 771 w Kanadzie.
ID.Buzz
ID.Buzz w wersji rocznikowej 2025
Van zadebiutował w USA w listopadzie 2024 roku z ceną startową 60 000 dolarów. Oferuje zasięg szacowany na ok. 377 km na jednym ładowaniu. Mimo awaryjnej akcji, model ten cieszy się w Ameryce Północnej dużą popularnością.
Podsumowanie
Choć problem z siedzeniami w ID.Buzz brzmi kuriozalnie, podkreśla on, jak restrykcyjne są przepisy bezpieczeństwa w USA i Kanadzie. Volkswagen liczy, że szybka reakcja pozwoli uniknąć większych konsekwencji – zarówno prawnych, jak i wizerunkowych.
ID.Buzz