Volkswagen T-Roc. Druga generacja
Nadjeżdża nowy T-Roc, druga generacja bestsellera Volkswagena, który jak do tej pory sprzedał się w ponad dwóch milionach egzemplarzy.

W tym artykule:
Design
Volkswagen T-Roc
Na pierwszy rzut oka nowy T-Roc wygląda jak poprzednik po wizycie u stylisty. Zachowuje ten charakterystyczny tył w stylu coupe, ten, co udaje, że jest sportowy, ale tak naprawdę jest małym SUV-em dla rodziny z psem i koszykiem piknikowym.
Auto urosło o ponad 12 cm, co sprawia, że wygląda jak kulturysta, który zjadł za dużo hot-dogów, ale wciąż potrafi szybko biegać.
Volkswagen T-Roc
Reflektory LED w standardzie dla wersji Trend i Life, a w wyższych Style i R-Line LED Plus z doświetlaniem zakrętów i podświetlanym logo VW. Za dopłatą można mieć matrycowe IQ.LIGHT. Tylne lampy LED 3D połączone listwą z czerwonym logo sprawiają, jakby auto mrugało do ciebie z tyłu, mówiąc: "hej, jestem premium!".
Wnętrze
Volkswagen T-Roc
Deska rozdzielcza pokryta jest miękką tkaniną a oświetlenie ambientowe jest w 30 kolorach. Ekran infotainment to ekrany 10,3 lub 12,9 calowe, oczywiście w zależności od wersji. Nowy system Driving Experience Control pozwala personalizować jazdę: wybierz profil, reguluj głośność, czujesz się jak DJ w swoim własnym aucie. Wyświetlacz Head-Up? Opcjonalny, ale pierwszy raz w tym segmencie. Prędkość i nawigacja prosto na szybie, bez odrywania wzroku od drogi. Fajne, ale to tylko gadżet. Są też kamery 360 stopni i system audio Harman Kardon. Te technologie z Tiguan i Tayron, przeniesione zostały po prostu do mniejszego brata.
Volkswagen T-Roc
Nowy T-Roc jest przestronniejszy. Nawet jeśli z przodu siedzi ktoś wyższy niż 185 cm, z tyłu zmieści się kolejny dryblas dzięki tym dodatkowym 12 centymetrom długości. Bagażnik urósł o 30 litrów do 475 l, wystarczająco, by zapakować walizki na wakacje lub sprzęt do tenisa. Jako auto rodzinne? Fajne. Na dalekie podróże? Jeszcze lepiej. Z hakiem holowniczym gotowym na nawet ciężkie elektryczne rowery.
Volkswagen T-Roc
Silniki
Nowy T-Roc na Europę tylko z zelektryfikowanymi benzyniakami: mild hybrid 48V w standardzie. Na start: 1.5 eTSI o 116 lub 150 KM, potem pełne hybrydy HEV. Napęd na przód, ale wkrótce 4MOTION z 2.0 TSI mild hybrid. I topowa wersja R z 300 KM, która rozpędza się do setki w niecałe 5 sekund.
Volkswagen T-Roc
Wszystkie z 7-biegowym DSG. Zużycie? 4,6-8,0 l/100 km, oszczędne, prawda?. Platforma MQB evo pozwala na systemy jak Travel Assist (automatyczna zmiana pasa, reakcja na limity prędkości) czy Park Assist Pro. Auto parkuje samo, nawet zdalnie, ze smartfona. Side Assist ostrzega przed rowerami przy wysiadaniu. Pomocne.
Wersje i cena
VW uprościł ofertę: Trend (funkcjonalny i tani), Life (komfort), Style (design i tech) i R-Line (sportowy). Przedsprzedaż w Niemczech startuje dzisiaj, tj. 28 sierpnia 2025. Cen bazowej wersji to 30 845 euro, czyli 132 tys. zł. Ile kosztować będzie w Polsce? Tego zapewne dowiemy się w listopadzie.
Więcej zdjęć TUTAJ.