Strona główna/Premiery/Volkswagen Tayron. SUV pomiędzy Touaregiem a Tiguanem

Volkswagen Tayron. SUV pomiędzy Touaregiem a Tiguanem

10 października 2024

Na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu  Volkswagen zaprezentuje nowy samochód. To Tayron znany do tej pory tylko na chińskim rynku. My mamy już zdjęcia i film przedstawiające ten samochód.



Europejska wersja to duży SUV z pięcioma lub siedmioma miejscami pozycjonowany pomiędzy Touaregiem a Tiguanem. I zgodnie z aktualną modą (nam średnio się to podoba) ma w standardzie podświetlane logo z przodu i z tyłu.



Na rynku chińskim  samochód o tej nazwie pojawił się w 2018 roku, aby sprostać rosnącemu popytowi na tego typu pojazdy. Był zbudowany na modułowej platformie MQB, która stanowi podstawę dla wielu modeli koncernu Volkswagena, takich jak Tiguan czy Skoda Kodiaq.



Mierzący 4,8 m. długości tayron dla Europy będzie dostępny z siedmioma układami napędowymi do wyboru, wśród nich znajdą się dwie hybrydy plug-in, które mogą pokonać na silniku elektrycznym ponad 100 km, a ich łączny zasięg sięga 850 km.



Podstawową odmianą wyposażenia nowego SUV-a Volkswagena jest Life, a powyżej są wersje Elegance i R-Line. W bazowej odmianie Tayron ma bogate wyposażenie standardowe. Obejmuje ono dziewięć poduszek powietrznych, trójstrefową automatyczną klimatyzację, 10-kolorowe oświetlenie ambientowe, system personalizacji wrażeń z jazdy, system infotainment z ekranem o przekątnej 32 cm z funkcją nawigacji i bezprzewodowym podłączeniem smartfonów z Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe wskaźniki, reflektory LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi Light Assist, tylne światła LED 3D, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także 17-calowe felgi aluminiowe.



Napędy Tayrona  to dwie wersje hybrydowe typu plug-in, dwa turbodoładowane silniki benzynowe TSI i dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne TDI. Wszystkie układy są sprzężone z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.



Podstawowy silnik eTSI z miękką hybrydą z technologią 48 V ma moc 150 KM a hybrydy typu plug-in generują moc 204 i 272 KM. Dzięki akumulatorowi o pojemności netto 19,7 kWh obie hybrydy plug-in mogą przejechać na silniku elektrycznym ponad 100 km. Ich akumulatory mogą być ładowane z mocą do 11 kW na stacjach ładowania AC lub przy pomocy wallboxa w garażu oraz z mocą do 50 kW na stacjach szybkiego ładowania DC. Najmocniejszy silnik TDI o mocy 193 KM ma napęd na wszystkie koła 4MOTION.

Więcej zdjęć nowego Volkswagena znajdziesz TUTAJ.


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: