Wiadomości
Premiery
Testy
Na drodze
E-auto
O leasingu
Porady
Zdjęcia
Filmy
Clacson
Obserwuj nas:

Strona główna/Premiery/XPeng P7. Chińczycy już nie kopiują; oni wyprzedzają

XPeng P7. Chińczycy już nie kopiują; oni wyprzedzają

Redakcja moto.vehis.plAutor

IAA w Monachium, miało być - przynajmniej tak zapowiadano - świętem niemieckiej motoryzacji. Dwa wielkie koncerny, BMW i Mercedes, pokazały ważne nowości, które jednak nieco „przykryli” Chińczycy. Przede wszystkim XPeng swoim nowym P7. I jakby powiedzieli: "Panowie, wasze czasy minęły".

XPeng P7. Fot. Jacek Jurecki
XPeng P7. Fot. Jacek Jurecki

10 tysięcy zamówień w 7 sekund

Byłem tam, stałem w tym tłumie dziennikarzy z całego świata i patrzę: oto on, nowy XPeng P7. Premiera europejska po tym szaleństwie w Guangzhou, gdzie Chińczycy zgarnęli 10 tysięcy zamówień w siedem minut. To nie jest zwykły elektryczny sedan; to killer, który (za około 30 tys. dolarów) będzie podgryzał niemieckich konkurentów.


XPeng P7. Fot. Jacek JureckiXPeng P7. Fot. Jacek Jurecki

Elegancja z nutką szaleństwa

Wyobraźcie sobie: długość 5017 mm, szerokość 1970 mm, wysokość 1427 mm i rozstaw osi 3008 mm. Brzmi jak przepis na nudną limuzynę? Nie! To rakieta na kołach. Bezramkowe lusterka, wysuwane klamki i aktywny spoiler z tyłu, który wysuwa się przy 200 km/h. Stabilność? Efektywność? Ten samochód będzie ssał powietrze jak odkurzacz Dysona, oszczędzając prąd na dłuższe przejażdżki. Na IAA stał tam jak król, a ja się zastanawiałem: dlaczego BMW serii 5 wygląda przy nim jak auto z lat 80.


XPeng P7. Fot. Jacek JureckiXPeng P7. Fot. Jacek Jurecki

Wnętrze

Wsiądźcie do środka, a poczujecie się jak kapitan statku kosmicznego. Technologiczna wyspa to 87-calowy HUD z rozszerzoną rzeczywistością od Huawei i XPeng, który maluje ci drogę przed oczami jak w filmie sci-fi. Centralny ekran 15,6 cala rusza się w trzech osiach - obraca, przesuwa i nachyla. No i sportowe fotele oraz bardzo ładna trójramienna kierownica. System rozrywki? Kompatybilny z najnowszymi protokołami, streaming, gry, co chcesz. To nie kabina, to kokpit, który sprawia, że jazda staje się orgią gadżetów.

595 koni pod maską

Dwie opcje: tylny silnik 270 kW (367 KM) dla tych, co oszczędzają, lub dual-motor AWD z 437 kW (595 KM) - to bestia, która przyspiesza do setki w 3,7 sekundy. To sportowy sedan, który zawstydza Porsche Taycana ceną i zasięgiem.

820 km zasięgu i ładowanie w 11 minut

Platforma 800V z ładowaniem 5C - 10 minut i 800 km zasięgu. Od 10% do 80% w 11,3 minuty, a dual charging pozwala podpiąć dwa kable naraz. Na IAA ten samochód stał obok niemieckich ładowarek, śmiejąc się w duchu: "Wy tu godzinę czekacie, ja w tym czasie kawę piję".

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 9771 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas:
© 2025 VEHIS sp. z o.o.