Audi Q4 e-tron w roku modelowym 2024, który produkowany będzie w Brukseli zostanie mocno zmieniony. Otrzyma inne zawieszenie, charakterystyczny dźwięk i ulepszone wyposażenie standardowe.
Nowe Audi Q4 e-tron jest wyposażone w akumulator, który zapewnia 77 kWh energii netto (82 kWh brutto). Chemia ogniw poprawiła moc ładowania prądem stałym, dzięki czemu ładują się one od 10 do 80 procent w około 28 minut. Wersje quattro osiągają w Q4 e-tron rocznika 2024 maksymalną moc ładowania DC 175 kW, a wersje z napędem na tylne koła maksymalnie 135 kW.
Funkcja ochrony akumulatora automatycznie ogranicza poziom naładowania do 80 procent, aby wydłużyć jego żywotność.
Zarówno w przypadku napędu na tylne koła, jak i napędu na cztery koła quattro, wszystkie wersje Audi Q4 e-tron są teraz wyposażone w stale wzbudzany silnik elektryczny (PSM) na tylnej osi.
Audi Q4 45 e-tron i Audi Q4 Sportback 45 e-tron z napędem na tylne koła wytwarzają 210 kW (286 KM) mocy i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Audi Q4 45 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro o mocy 210 kW (286 KM) potrzebują do tego 6,6 sekundy. Najwyższej klasy modele Audi Q4 55 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro o mocy 250 kW (340 KM), przyspieszają od zera do prędkości 100 km/h w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna wszystkich modeli wynosi teraz 180 km/h.
Dzięki sportowemu zawieszeniu, nadwozie jest teraz o 15 milimetrów niższe. Nowy tuning sprężyn i amortyzatorów oraz nowy tuning układu kierowniczego, zapewniają solidne wrażenia z jazdy i sportową reakcję układu kierowniczego typową dla Audi.
Aktualizacja umożliwia rodzinie Audi Q4 e-tron po raz pierwszy korzystanie z opcjonalnej, wspomaganej zmiany pasa ruchu. Funkcja ta jest dostępna w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem i aktywuje się przy prędkościach powyżej 90 km/h na autostradach.
System side assist monitoruje ruch za i obok samochodu i ostrzega osobę za kierownicą, jeśli ma ona zamiar zmienić pas ruchu w krytycznej sytuacji. System ten również wykorzystuje informacje pochodzące z tylnych czujników radarowych.
Krytyczne systemy wspomagania kierowcy są standardem, podczas gdy opcjonalne systemy są dostarczane z pakietami plus, pro oraz systemami ochrony i ostrzegania plus assistance.