Odświeżenie, udoskonalenie, odmłodzenie, wzbogacenie. Tak przedstawiane jest nowe, choć wciąż takie same jak do tej pory Audi Q8.
Co więc zmieniło się w flagowym SUV-ie Audi? Teraz cyfryzacja pozwala na indywidualizację świateł przednich i tylnych. Q8 wyposażone jest teraz w reflektory HD Matrix LED i w światła laserowe jako dodatkowe światła drogowe.
Reflektory te posiadają cyfrowe światła do jazdy w dzień i możliwość wyboru sygnatury świetlnej. Cyfrowe tylne światła OLED też są z czterema wzorami do wyboru.
Pojawiają się też nowe felgi, kolory, dekoracyjne wstawki i fotele z kontrastowymi przeszyciami.
Ośmiokątna osłona chłodnicy (Singleframe), otrzymała pionowe wstawki. W podstawowej wersji nadwozia wstawki te mają kształt łzy, a w pakiecie S line i w wersji SQ8 TFSI, mają kształt litery L. Nico inne są w nowym Q8 wloty powietrza oraz rury wydechowe.
Gamę jednostek napędowych otwiera 45 TDI quattro: 3-litrowy diesel rozwijający moc 170 kW (231 KM) i zapewniający 500 niutonometrów momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1500 do 3000 obrotów/min. 100 km/h Audi Q8 45 TDI osiąga w 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.
Następną jednostką w gamie jest 50 TDI quattro - mocniejsza wersja rozwijająca 210 kW (286 KM) i 600 niutonometrów momentu obrotowego. Dzięki temu, duży SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h.
Pod maską Audi Q8 55 TFSI pracuje 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej trzech litrów z bezpośrednim wtryskiem, który wytwarza 250 kW (340 KM). W szerokim zakresie od 1370 do 4500 obr./min., rozwija on maksymalny moment obrotowy 500 niutonometrów. Turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza Audi Q8 od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h.
Model SQ8 TFSI bazuje na silniku 4.0 TFSI o mocy 373 kW (507 KM) i momencie obrotowym 770 niutonometrów z 8-biegową skrzynią tiptronic i stałym napędem na cztery koła quattro. Silnik ten rozpędza SQ8 TFSI do 100 km/h w 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest w nim elektronicznie ograniczona do 250 km/h.