Nowy Peugeot 308. Premiera już jesienią
Już tej jesieni na rynku zadebiutuje odświeżony Peugeot 308. Francuski producent postawił na zmiany w stylistyce, nowe technologie i poprawę osiągów, szczególnie w wersji elektrycznej. Czy to wystarczy, by konkurować w świecie zdominowanym przez SUV-y?

W tym artykule:
Karoseria
Nowy Peugeot 308 ma przeprojektowany przód, który nadaje mu bardziej agresywny charakter. Kluczową nowością jest podświetlany emblemat Peugeota, dostępny w topowych wersjach modelu. To rozwiązanie, które widzimy już u takich marek jak Volkswagen czy Opel, dodaje autu prestiżu i nowoczesnego sznytu.
Nowy Peugeot 308
Zmiany objęły także atrapę chłodnicy, która stała ładniejsza dzięki wstawkom w kolorze nadwozia. Uwagę zwracają nowe, charakterystyczne światła do jazdy dziennej w formie „trzech pazurów”. To ewolucja w porównaniu do pionowych pasków w poprzednim modelu. W topowej wersji GT Premium światła te rozciągają się przez całą maskę, otaczając podświetlane logo marki. Reflektory zostały sprytnie ukryte pod światłami dziennymi, co nadaje 308-ce szerszy i bardziej muskularny wygląd. Zderzaki i duży wlot powietrza mają za zadanie poprawić aerodynamikę, kierując strumień powietrza do nadkoli.
Zmiany stylistyczne nie ograniczają się do przodu. Wszystkie wersje Peugeota 308 otrzymały teraz trójwymiarowe tylne światła w stylu „trzech pazurów”, które wcześniej zarezerwowane były dla topowej wersji GT.
Nowy Peugeot 308
Wnętrze
W kabinie nowego Peugeota 308 pojawiły się nowe materiały tapicerki oraz zaktualizowana grafika cyfrowego zestawu wskaźników. Topowa specyfikacja GT Premium wprowadza fotele z alcantary z funkcją podgrzewania i masażu, kamerę 360 stopni, pakiet bezpieczeństwa Driver Assist Plus oraz alarm.
Nowy Peugeot 308
Napęd
Peugeot 308 w wersji elektrycznej (E-308) otrzymał spore usprawnienia. Dzięki technicznym modyfikacjom baterii, hatchback oferuje teraz zasięg do około 450 km, a kombi SW do około 440 km. To więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalna moc ładowania pozostaje na poziomie 100 kW, co nieco odstaje od standardów konkurencji oferujących co najmniej 120 kW.
Nowy Peugeot 308
Nowością w E-308 jest regulowana rekuperacja hamowania, sterowana manetkami za kierownicą. Kierowcy mogą teraz wybierać spośród trzech poziomów odzyskiwania energii, co zastępuje wcześniejszy przycisk „B”. Peugeot wprowadza także technologię Plug & Charge, która umożliwia ładowanie na stacjach bez konieczności użycia karty czy aplikacji. Wystarczy podłączyć auto, a stacja sama rozpozna pojazd i rozliczy opłatę. To rozwiązanie, działa m.in. w sieciach Ionity i Shell.
Ciekawym dodatkiem jest funkcja Vehicle-to-Load. Dzięki niej można wykorzystać energię z akumulatora do zasilania innych urządzeń, np. oświetlenia czy ładowania sprzętów elektronicznych.
Hybrydy i diesel
Peugeot nie zapomniał o miłośnikach hybryd i diesli. Wersja plug-in hybrid otrzymała nowy układ o mocy 193 KM z siedmiobiegową skrzynią automatyczną, znany już z modeli 3008 i 5008. Choć moc spadła w porównaniu do poprzednich 222 KM, osiągi są lepsze - hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy, a zasięg na samym prądzie wzrósł do 85 km. Standardowa hybryda benzynowa o mocy 143 KM pozostała bez zmian, podobnie jak silnik wysokoprężny 128 KM.
Cena
Nowy Peugeot 308 będzie dostępny w sprzedaży od listopada 2025 roku, a pierwsze egzemplarze pojawią się na drogach na początku 2026 roku. Polskie ceny nie zostały jeszcze ujawnione.