Wczoraj wieczorem odbyła się światowa premiera najnowszej, siódmej generacji Mitsubishi Colt, który zadebiutuje w polskich salonach tej jesieni. Zgodnie z naszymi przypuszczeniami to po prostu nowy Renault Clio (pisaliśmy o nim TUTAJ) ze znaczkiem japońskiego producenta. Nic dziwnego, bowiem samochód ten bazuje na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi.
Nowy Colt to kolejna, po ASX (który de facto jest Renaultem Captur – przeczytaj o tym TUTAJ), nowość Mitsubishi. Dotychczasowe generacje Colta, a było ich już sześć, sprzedawały się znakomicie na całym świecie. Od roku 1978 trafiło ich do Europy 1,2 miliona egzemplarzy.
Podstawowy silnik Colta to trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra, która rozwija 66 KM mocy i jest połączona z pięciobiegową skrzynią manualną. Stopień wyżej od tej opcji znajduje się trzycylindrowa, 1,0-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 91 KM, współpracująca z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
W nowym Colcie pojawi się zelektryfikowany, aktywny hybrydowy układ napędowy (HEV), łączący czterocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z automatyczną skrzynią biegów. Moc tej wersji to 143 KM.
Zespół hybrydowy wykorzystuje silnik elektryczny o mocy 36 kW, generator wysokiego napięcia i akumulator o pojemności 1,2 kWh do wspomagania silnika spalinowego. Oferuje on także możliwość odzyskiwania energii hamowania, przydatne zwłaszcza do jazdy w warunkach miejskich, gdzie do 80% czasu jazdy odbywa się z wykorzystaniem silnika elektrycznego.
Po rynkowej premierze nowego ASX w marcu, nowy COLT oznacza powrót Mitsubishi Motors do podstawowego europejskiego segmentu samochodów miejskich, a także powrót kultowej nazwy modelu do oferty marki – powiedział podczas prasowej prezentacji Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe. Dzięki gamie zaawansowanych systemów i układów napędowych – wśród których znajduje się aktywny system hybrydowy – nowy Colt radykalnie zwiększy naszą ofertę produktową – dodał.
* 1,0 l MPI: 3-cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym i pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Moc: 66 KM. Emisja CO2: 119-122 g/km.
* 1,0 l MPI-T: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Moc: 91 KM. Emisja CO2: 118-121 g/km.
* 1,6 l Hybrid (HEV): 1,6-litrowy silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh, połączony z automatyczną skrzynią biegów z kilkoma trybami pracy. Moc (łączna): 143 KM. Emisja CO2: 93-101 g/km.
Znajdź różnice. Renault Clio i Mitsubishi Colt.