Strona główna/Premiery/Audi Q3 2026. Odsłona trzecia

Audi Q3 2026. Odsłona trzecia

Jacek JureckiAutor

Ingolstadt nie zwalnia tempa! Ledwo odetchnęliśmy po nowym A5 i Q5, ledwo elektryki A6 i Q6 E-Tron wjechały na salony, a już Audi szykuje nam kolejną premierę. Tym razem pod młotek poszedł dojrzewający (czytaj: starzejący się) Q3, który wkracza w swoją trzecią odsłonę. Zmiany są nie byle jakie – zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Owszem, to nadal kolejny kompaktowy crossover premium, rywal BMW X1, ale z kilkoma niespodziankami, których się po Niemcach nie spodziewaliśmy.

Audi Q3 2026
Audi Q3 2026

Audi Q3. Karoseria

Zacznijmy od tego, co widać. Audi postanowiło nowemu Q3 dać reflektory split, nawet pomimo że jego większy brat, Q5, ten modny zabieg pominął. Efekt? Górne, smukłe światła dzienne są widoczne od razu, podczas gdy główne reflektory matrycowe LED chowają się za mocno przyciemnionym szkłem, otoczonym błyszczącym, czarnym panelem. Jeden reflektor mieści niewyobrażalne 25 600 mikrodiód LED, każda grubości połowy ludzkiego włosa. Brzmi jak koszmar dla portfela przy wymianie, ale wygląda rewelacyjnie.

Audi Q3 2026Audi Q3 2026

Tylny zderzak też idzie z duchem czasu. Górna część świateł stopu to OLED, połączona z dolną listwą LED. Ale to nie wszystko! Szczęśliwy właściciel będzie mógł zmieniać grafikę tylnych świateł, wybierając jedną z sześciu opcji. Jak? Dzięki podzieleniu światła na 36 niezależnych segmentów, które można zapalać w różnych konfiguracjach. Całość przypomina nowe A6 i może obejmować... podświetlany logo Audi!

Audi oficjalnie żegna się z fałszywymi końcówkami wydechu! Podczas gdy nawet podstawowy Q5 ma widoczną podwójną rurę, mniejszy Q3 postawił na czystszy tył, chowając końcówkę wydechu pod zderzakiem. Pewnie bardziej agresywne wersje (S i RS, oby!) dostaną coś ekstrawaganckiego.

Audi Q3 2026Audi Q3 2026

Profil? Czysty Q5 w miniaturze! Podobieństwo jest aż niezdrowe, choć Audi twierdzi, że nadkola czerpią z oryginalnego Quattro. Topowe wersje dostaną 20-calowe alufelgi, bazowy zadowoli się 17-calami. Szerokość opon wzrosła z 215 do 235 mm, a współczynnik oporu powietrza spadł z 0,32 do 0,30. Czyli będzie nie tylko lepiej trzymał się drogi, ale i mniej palił. Przynajmniej teoretycznie.

 

Audi Q3. Wnętrze

W środku to typowa nowa generacja Audi: stonowane, cyfrowe, minimalistyczne. I dobrze, że zrezygnowano z opcjonalnego ekranu dla pasażera – w bazowym Q5 bez niego deska wygląda jak po amputacji. Kierowca dostaje w pełni cyfrowe, 11,9-calowe kokpity i 12,8-calowy dotykowy ekran centralny. Rewolucja? System działa na Androidzie Automotive, a nie na własnym oprogramowaniu. Może to plus? Czas pokaże.

Audi Q3 2026Audi Q3 2026

Ale, ale... Czy ktoś w Audi kiedykolwiek używał grubych, plastikowych ramek wokół ekranu w ruchu? Bo te w Q3 wyglądają jak relikt z poprzedniej dekady. I nie oszukujmy się: dotykowe przyciski na kierownicy to pomysł równie genialny, co jazda na rowerze w smokingu.

Jedna rzecz jednak robi wrażenie: Q3 to pierwsze kompaktowe Audi z dźwiękoszczelnymi szybami przednimi! W końcu cisza w kabinie. Co do jakości materiałów... Audi przyznaje, że ostatnio tu schrzanili i obiecuje poprawę. Zobaczymy, czy plastik nie będzie skrzypiał jak stara łódź płynąca Wisła pod Wawelem.

Audi Q3 2026Audi Q3 2026

Mała rewolucja ergonomiczna: dźwignia zmiany biegów wędruje z konsoli centralnej... za kierownicę! Mała wajcha po prawej stronie kolumny. Dzięki temu między fotelami znalazło się miejsce na dwa duże kubki, indukcyjną ładowarkę i podwójne porty USB. Aby to ogarnąć, inżynierowie stworzyli wielofunkcyjną dźwignię po lewej, która obsługuje spryskiwacze, światła i… kierunkowskazy. Pomysłowe? Może. Wymagające przyzwyczajenia? Pewnie tak.

Audi Q3 2026Audi Q3 2026

Przestrzeń ładunkowa przy normalnie ustawionych tylnych siedzeniach: 488 litrów. Przesuniemy kanapę do przodu? 575 litrów. Złożymy ją płasko? Aż 1 386 litrów! To całkiem solidny wynik. A jeśli komuś wciąż mało... Q3 może holować do 2100 kg! Czyli spokojnie mały kamper albo łódkę

Audi Q3. Silniki

Baza: 1.5 TSI z łagodną hybrydą (MHEV), 150 KM i 250 Nm. Zamyka dwa cylindry, gdy nie potrzeba pełnej mocy (oszczędność!). Napęd na przednie koła, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa S Tronic. Solidny, ekonomiczny wybór. Dla żądnych mocy: 2.0 TSI, 261 KM i 400 Nm, quattro (napęd na wszystkie koła!), również S Tronic. To powinno nadać dynamiki. Diesel? Jest! 2.0 TDI, 150 KM i 360 Nm, ale tylko z napędem na przednią oś i S Tronic. Brak kombinacji TDI + quattro na starcie to rozczarowanie.

Audi Q3 2026Audi Q3 2026

No o gwiazda wieczoru - plug-in Hybrid (PHEV): 1.5 TSI + silnik elektryczny = 268 KM i 400 Nm. Zasięg tylko na prądzie: 120 km (WLTP)! Bateria 19,7 kWh, ładowanie DC do 50 kW (10-80% w <30 min). Ale... tylko napęd na przednie koła i 6-biegowa automatyczna skrzynia (nie S Tronic). Potencjał ogromny, ale brak quattro – szkoda.

Najtańsze w ofercie

Audi Q3. Cena

Nowy Audi Q3 wjedzie do europejskich salonów już we wrześniu. Cena w Niemczech startuje od 44 600 euro za wersję 1.5 TSI. Hybryda plug-in? Od 49 300 euro. Amerykanie muszą uzbroić się w cierpliwość – ich wersje pojawią się pod koniec roku lub na początku 2026.

Audi Q3. PlanyAudi Q3. Plany

Audi Q3. Plany


Po wycofaniu Q2 model Q3 staje się najmniejszym SUV-em w gamie Audi. Logicznym krokiem będzie SQ3, a marzeniem – nowy RS Q3 (choć prawdopodobnie bez rzędowej piątki...). Należy się też spodziewać sportowej wersji Q3 Sportback.

A elektryczny Q3? Nie tak szybko, o ile w ogóle. Ale Audi szykuje na przyszły rok tańszego elektryka w segmencie A3. Będzie to hatchback czy crossover? Tego jeszcze nie wiemy. Wiadomo, że powstanie w Ingolstadt i będzie tańszy od Q4 E-Tron.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10115 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: