Citroën C5 Aircross 2025: SUV z francuską finezją
Citroën zaprezentował drugą generację modelu C5 Aircross, który zadebiutuje na europejskich rynkach w drugiej połowie 2025 roku. Zapnijcie pasy – to rewolucja SUV-ów, której się nie spodziewaliście.

Mistrzostwo aerodynamiki i odważny design
Projektanci Citroëna stworzyli bardzo fajne auto. Przód zdobi odświeżone logo marki oraz wąskie reflektory Matrix LED z charakterystycznym trzypunktowym wzorem świetlnym – hołdem dla tradycji, ale w futurystycznym wydaniu. Wersja elektryczna (jest takowa, ale o tym poniżej) to w pełni zamknięta atrapa, redukująca opór powietrza z precyzją chirurga.
Citroën C5 Aircross
Prawdziwa magia kryje się z tyłu. Błyszczące czarne akcenty oprawiają Citroën Light Wings – aerodynamiczne detale, które kierują przepływ powietrza niczym rzeźbiarz kształtujący glinę. Efekt? Rewelacyjny współczynnik SCx wynoszący 0,75, który dodaje elektrycznemu C5 Aircross dodatkowe 30 km zasięgu na autostradzie.
Wnętrze jak apartament
Wnętrze C5 Aircross to koncepcja C-Zen Lounge, która przekształca kabinę w nowoczesny apartament, zdominowany przez kaskadowy ekran– pionowy, 21-calowy gigant, który jakby „spływa” z deski rozdzielczej na konsolę środkową. Integracja z ChatGPT to nie gadżet, lecz współpilot, odpowiadający na pytania i regulujący klimatyzację za pomocą głosu.
Citroën C5 Aircross
Fotele z funkcją masażu, wentylacji i elektrycznym dopasowaniem bocznym podparciem są biletem pierwszej klasy dla kręgosłupa. Pasażerowie z tyłu ucieszą się dodatkowymi 51 mm przestrzeni na nogi i regulacją kąta nachylenia (21–33°), pod szklanym panoramicznym dachem (1069 × 720 mm), który zalewa wnętrze światłem. I nie zapominajmy o zawieszeniu Progressive Hydraulic Cushions – „magiczny dywan” Citroëna. Nawet praktyczność ma francuski sznyt: 565 litrów bagażnika (1668 litrów po złożeniu siedzeń) pozostają takie same dla wszystkich wersji napędowych – ewenement w segmencie.
Citroën C5 Aircross
Technologia: bezpieczeństwo i intuicja
Head-Up Display wyświetla dane na przedniej szybie z przejrzystością rodem z rozszerzonej rzeczywistości, a Drive Assist 2.0 oferuje autonomię poziomu 2, automatycznie zmieniając pasy przy 70 km/h i skanując martwe pola. Parkowanie? System VisioPark 360° z kamerami 3D zamienia stres w przeszłość.
Citroën C5 Aircross
Napędy: elektryfikacja dla każdego
Citroën proponuje trzy opcje:
- Hybryda 145 KM: Ekonomiczny duet 1.2l benzyna-elektryk o zasięgu 950 km i cichej jeździe w trybie zeroemisyjnym przez 50% czasu w mieście.
- Hybryda Plug-In 195 KM: 100 km zasięgu elektrycznego w mieście, 650 km łącznie, z 55-litrowym bakiem.
- ë-C5 Aircross Electric: Wybór między baterią 73 kWh (520 km) a 97 kWh (680 km), gdzie ta druga rywalizuje z benzynowymi konkurentami. Ładowanie do 80% w 27 minut, a od 2026 roku pojawi się technologia V2L, by zasilać sprzęt na kempingach.
Wszystkie wersje, oparte na platformie STLA Medium, zachowują identyczne wymiary i przestrzeń bagażową.