385 koni mechanicznych, 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, mniej niż 4 sekundy do „setki”, prędkość maksymalna prawie 300 km/h. To parametry Porsche 911 Carrera T, które damy naszemu czytelnikowi na weekend. Naprawdę!
Boimy się o to auto? Oczywiście, że tak. Ale czytelnik obiecał jeździć spokojnie, bo zasiądzie za kierownicą takiego „potwora” po raz pierwszy w życiu. Zatem doświadczenie z tak szybkimi i mocnymi samochodami równa się zeru.
Po co mu dajemy? Otóż jesteśmy po prostu ciekawi, jak kierowca na co dzień jeżdżący budżetową „renówką” odnajdzie się za kierownicą samochodu o tak sportowych parametrach, auta będącego synonimem luksusu i prestiżu. I zasobnej kieszeni. Bo to Porsche kosztuje ponad 600 tysięcy złotych.
Nasz czytelnik weekend z Carrerą T opisze (pewnie tekst zatytułuje „moja pierwsza jazda Porsche”) a my jego wrażeni z jazdy opublikujemy na moto.vehis.pl.
Intryguje nas jakie będzie miał odczucia. Czy przemieszczanie się z punktu A do punktu B własnym autem, które kosztuje nie więcej niż 80 tys. zł, i taka sama jazda pojazdem kosztującym grubo ponad pół miliona złotych - poza bez wątpienia czymś co można nazwać „szpanem” - to różnica warta takich kolosalnych pieniędzy? My uważamy, że nie, ale przecież ktoś tak drogie samochody kupuje. Bo Porsche w Polsce bije rekordy sprzedaży, z roku na rok salony koncernu z Zuffenhausen mają więcej klientów. Słowem… kto bogatemu zabroni.
Na koniec jeszcze informacja co oznacza literka „T” w nazwie tego samochodu. Otóż ta „zielona bestia” którą pokazujemy na zdjęciach to auto wypełniające lukę pomiędzy standardową Carrerą a prawie wyczynową wersją S.
T (jak Touring) ma automatyczną skrzynię biegów PDK (są też wersje z „manualem”) mechaniczny dyferencjał o ograniczonym uślizgu, system Torque Vectoring i aktywne zawieszenie PASM obniżone o 10 mm w stosunku do zwykłej Carrery. Jest też od niej o 45 kilogramów lżejsze, bo nie ma tylnej kanapy (zapomnieliśmy o tym powiedzieć czytelnikowi – na przejażdżkę może wziąć tylko żonę, dzieci muszą zostać w domu), cieńsze (!) szyby i mniejszy akumulator.