Mercedes-AMG unowocześnił swojego kompaktowego SUV-a – GLA 45 S 4MATIC
Zaktualizowany model wyróżniają wizualne i techniczne nowości, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Jego znakiem rozpoznawczym jest stylizowany na nowo przedni pas z herbem AMG na pokrywie silnika. Całe oświetlenie korzysta obecnie z techniki LED. Dodatkowy akcent wizualny stanowi nowa sygnatura świetlna przednich i tylnych lamp. Poszerzone nadkola teraz lakierowane na kolor nadwozia (poprzednio były czarne).
Standardowa specyfikacja obejmuje 20-calowe obręcze kół oraz czerwone zaciski hamulcowe. Z tyłu okrągła, podwójna końcówka układu wydechowego i spojler dachowy wskazują, że mamy do czynienia z najmocniejszym wydaniem GLA.
W kabinie uwagę zwraca standardowa kierownica AMG Performance najnowszej generacji. Zamontowane na niej przyciski AMG pozwalają kierowcy sterować kluczowymi funkcjami oraz programami jazdy.
System informacyjno-rozrywkowy MBUX jest atrakcyjniejszy niż dotąd. Użytkownicy mogą bezprzewodowo korzystać z interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. Komfort w zakresie łączności zapewniają wyższa moc ładowania USB oraz dodatkowy port USB-C.
GLA 45 S 4MATIC+, który ma 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 310 kW (421 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 270 km/h. Auto ma 8-biegową skrzynię dwusprzęgłową AMG SPEEDSHIFT DCT.
Standardowy program jazdy RACE i zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z układem AMG TORQUE CONTROL przyczyniają się do zapewnienia dynamiki jazdy.
Zamontowana z tyłu przekładnia składa się z dwóch elektronicznie sterowanych sprzęgieł wielopłytkowych, a każde z nich połączono z wałem napędowym tylnej osi.
Taka konstrukcja oznacza, że moment obrotowy jest w zmienny sposób rozdzielany nie tylko pomiędzy przednią i tylną osią, ale także selektywnie pomiędzy lewym i prawym tylnym kołem.