Napęd na wszystkie koła, aktywna tylna oś skrętna to najważniejsze cechy nowego sportowego SUV-a spod znaku AMG. Najnowszy z Affalterbach będzie dostępny w dwóch wersjach mocy i wyposażenia: jako bazowy model GLC 43 4MATIC oraz jako pierwszy hybrydowy SUV– GLC 63 S E PERFORMANCE.
W modelu GLC 43 4MATIC czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l z elektryczną turbosprężarką osiąga moc 310 kW (421 KM). Wspomagany jest przez napędzany paskiem alternator zespolony z rozrusznikiem, generujący dodatkowe 10 kW (14 KM).
Hybrydowy zespół napędowy wersji GLC 63 S E PERFORMANCE łączy on 2,0-litrowy silnik turbo AMG z elektryczną jednostką napędową (EDU) umieszczoną przy tylnej osi.
Silnik elektryczny zwiększa moc i moment obrotowy w zależności od wybranego programu jazdy oraz warunków. Do dyspozycji jest także tryb wyłącznie elektryczny. Układ napędowy i akumulator o napięciu 400 V to autorskie rozwiązania AMG.
Podobnie jak w Formule 1 akumulator został specjalnie zaprojektowany pod kątem szybkiego gromadzenia i oddawania energii. To zasługa bezpośredniego chłodzenia ogniw. Moc systemowa GLC 63 S E PERFORMANCE wynosi 500 kW (680 KM), a jego systemowy maksymalny moment obrotowy – 1020 Nm.