Nowy Nissan Qashqai na rynku obecny jest dopiero 3 lata, a mimo to już zdążył przejść kurację odmładzającą. I to kurację, która równie dobrze mogłaby zostać potraktowana jako wprowadzenie nowej generacji Qashqaia – auto co prawda w znacznej mierze zachowało ogólny kształt sylwetki, ale jej design odmieniono niemal w każdym fragmencie. Byliśmy na polskiej premierze nowego Qashqaia i sprawdziliśmy, czym dokładnie różni się względem swojego poprzednika.
Nowy Nissan Qashqai – zupełnie nowy wygląd
Najwyraźniej zmienił się front. Mamy tu nowe światła z charakterystycznie poprowadzonymi na skos modułami świetlnymi, które trochę przywodzą na myśl Hyundaia Tucsona. Atrapa chłodnicy też została zmieniona i teraz posiada fakturę, która ma nawiązywać do klasycznych japońskich zbroi. Z tyłu modyfikacji jest mniej – przeprojektowano zderzak, a tylne światła zamieniono na takie z przezroczystym kloszem i jasnym wypełnieniem. Z pozostałym zmian wizualnych zaktualizowano paletę kolorów lakieru oraz dodano nowe wzory felg, a także wprowadzono sportowo stylizowaną odmianą N-Design.
Nowy Nissan Qashqai – odświeżone wnętrze
Zmiany we wnętrzu są mniej rewolucyjne – ogólna aranżacja kabiny pozostała po staremu, ale odczuwalnie poprawiono jakość jej wykończenia. W wyższych konfiguracjach wyposażenia występuje alcantara, którą pokrywane są fotele, boczki drzwi, a także w dużej mierze kokpit. Pojawiło się również oświetlenie nastrojowe z możliwością wyboru koloru światła.
To, czego nie widać na pierwszy rzut oka, to unowocześnienie multimediów. Nowy Nissan Qashqai korzysta z systemu Google Automotive – jego główne zalety to przejrzyste menu, możliwość łatwego korzystania z aplikacji znanych ze smartfonów (na przykład Google Maps) oraz dopracowany asystent głosowych, przy pomocy którego obsłużymy podstawowe funkcje pojazdu. Ponadto poprawiono jakość wyświetlaczy, a także powiększono rozmiar podstawowego ekranu centralnego.
Z nowych technologii warto wymienić jeszcze ulepszony system kamer 360 stopni z podglądem pojazdu z perspektywy 3D. System kamer wspomaga też układ autonomicznego parkowania z opcją zapamiętywania miejsca postojowego. Oprócz tego na nowo skalibrowano funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy – są one teraz dokładniejsze i bardziej rozbudowane.
Nowy Nissan Qashqai – oferta napędowa pozostała taka sama
Wybór jednostek napędowych dla nowego Nissana Qashqaia będzie taki sam jak do tej pory. Podstawowym motorem jest 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.3 DIG-T wspierany instalacją miękkiej hybrydy o mocy 140 lub 158 KM. Silnik ten można zestawić z napędem na przód lub 4x4 oraz z 6-biegową skrzynią manualną lub przekładnią automatyczną Xtronic. Alternatywą jest układ hybrydy szeregowej e-Power – w tym rozwiązaniu bazę napędową stanowi 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.5, który służy jako generator prądu i zasila motor elektryczny, który to dalej napędza przednią oś. W tym przypadku dostępna moc to 190 KM.
Nowy Nissan Qashqai – ceny, dostępne wersje
Dobrą informacją jest to, że nowy Nissan Qashqai nie podrożał znacząco, mimo że oferuje teraz wyraźnie więcej. Bazowa odmiana Tekna kosztuje 138 000 złotych, a wyposażenie podstawowe jest już całkiem przyzwoite i obejmuje na przykład automatyczną klimatyzację, kamerę cofania czy dotykowy ekran multimediów o przekątnej 12,3 cala z obsługą Android Auto oraz Apple CarPlay.
Wyżej w cenniku plasuje się wersja N-Connecta, która wnosi bardziej zaawansowane systemy wspierające kierowcę, ładowarkę bezprzewodową do telefonów, relingi dachowe, system kamer 360 stopni czy też pakiet zimowy z podgrzewaną szybą, kierownicą oraz przednimi fotelami. Ceny Nissana Qashqaia N-Connecta zaczynają się od 151 000 złotych.
Zupełną nowością w ofercie jest wersja N-Design, która wyróżnia się bardziej sportową stylistyką, większą powierzchnią lakierowanych elementów nadwozia, wnętrzem wykończonym alcantarą czy 20-calowymi felgami ze specjalnym wzorem. Do tego otrzymujemy tutaj bardziej rozbudowane oświetlenie nastrojowe i panoramiczne okno dachowe. Ceny rozpoczynają się od 163 850 złotych.
Kolejną odmianą jest Tekna. Dodaje ona między innymi elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią, tapicerkę z elementami skórzanymi, wyświetlacz przezierny HUD, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika i 19-calowe felgi. Cena Qashqaia Tekna wynosi co najmniej 163 850 zł.
Na szczycie cennika plasuje się Qashqai Tekna +, który dostępny jest wyłącznie z mocniejszym silnikiem 158 KM. Wyposażenie tej odmiany obejmuje na przykład wykończenie wnętrza alcantarą i pikowaną skórą, w pełni elektryczne fotele przednie z masażem i 20-calowe felgi. Za Qasqaia Tekna + zapłacić należy przynajmniej 175 650 złotych.
Nowy Nissan Qashqai – podsumowanie
Nissan Qashqai obecnej generacji to jeden z najchętniej kupowanych aut w swoim segmencie. Wystarczy wspomnieć, że od momentu debiutu w 2021 roku sprzedano ponad 350 tys. tych samochodów. Producent nie spoczął jednak na laurach i zmodernizował Qashqaia zanim ten zdążył choćby zbliżyć się do momentu przestarzenia. Tak konkurencyjny rynek wymusza ciągłe udoskonalenia i Nissan jest gotowy, by przez najbliższych parę lat powalczyć o zdobycie topowych pozycji na listach sprzedaży kompaktowych SUVów i crossoverów.
Pierwsze egzemplarze nowego Qashqaia są już dostępne w polskich salonach, a kierownictwo marki jest przekonane o jego sukcesie. Powiedział o tym Piotr Laube, dyrektor zarządzający Nissan Poland: „Jestem przekonany, że udoskonalony Qashqai ze swoją nową, drapieżną stylistyką, zaawansowanymi technologiami, wbudowanymi usługami Google oraz autorskim hybrydowym układem napędowym Nissana, e-POWER, po raz kolejny potwierdzi swoją pozycję jako punkt odniesienia w segmencie crossoverów. Dzięki licznym zmianom będziemy w stanie zaoferować naszym klientom jeszcze lepsze doznania z jazdy oraz zwiększony komfort i bezpieczeństwo, czyli wszystko to, co cenią w tym modelu najbardziej”.