Strona główna/Premiery/Nowe Audi Q3 Sportback. Pseudo-coupe

Nowe Audi Q3 Sportback. Pseudo-coupe

Redakcja moto.vehis.plAutor

Oto nowe Q3 Sportback. Samochodem tym Audi rzuca wyzwanie konkurentom, takim jak BMW X2 czy Mercedes GLA.

Audi Q3 Sportback
Audi Q3 Sportback

Karoseria

Nowy Audi Q3 Sportback wygląda, jakby spędził sporo czasu na siłowni. Jego design to połączenie elegancji i agresji. To takie pseudo-coupe. Szeroka osłona chłodnicy (Singleframe) i wąskie reflektory nadaje sylwetce dynamiki. Zarówno pokazana w czerwcu wersja SUV, jak i zaprezentowany właśnie Sportback (z obniżoną o 29 mm linią dachu) według nas są bardzo ładne.

Sportback, z nieco mniejszą przestrzenią bagażową (1 289 litrów w porównaniu do 1 386 litrów w SUV-ie), oferuje bardziej sportowy, coupé-podobny wygląd, zachowując przy tym walory SUV-a: łatwe wsiadanie, dobrą widoczność i wystarczająco pojemny bagażnik.


Audi Q3 SportbackAudi Q3 Sportback


Ale wróćmy do reflektorów bo zasługują na szczególną uwagę. Cyfrowe Matrix LED, po raz pierwszy zastosowane w kompaktowym Audi, mają zapewnić precyzyjne oświetlenie, które sprawi, że jazda nocą będzie wyjątkowo komfortowa. 23-segmentowe światła LED do jazdy dziennej tworzą charakterystyczną sygnaturę, a tylne lampy OLED (opcjonalne) połączone poziomym pasem świetlnym, dodają futurystycznego akcentu.


Audi Q3 SportbackAudi Q3 Sportback

Przeczytaj także:Audi Q3 Sportback. Film

Wnętrze

Wnętrze Q3 Sportback wygląda, jakby pochodziło z wyższej klasy. Audi nazywa je „cyfrowym towarzyszem”, i trudno się z tym nie zgodzić. Deska rozdzielcza jest zdominowana przez 11,9-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 12,8-calowy ekran systemu infotainment, który integruje także sterowanie klimatyzacją, co pozwala ograniczyć liczbę fizycznych przycisków. Nowy układ kierownicy z podwójnymi dźwigniami do zmiany biegów i sterowania wycieraczkami/lampami jest intuicyjny, ale przede wszystkim oszczędza miejsce.


Audi Q3 SportbackAudi Q3 Sportback


Bagażnik jest jednym z najlepszych w klasie, a przesuwana i odchylana tylna kanapa zwiększa przestrzeni. Maksymalna zdolność holowania to 2 100 kg. Opcjonalne akustyczne szyby przednie zapewniać mają ciszę na autostradzie, a system audio o mocy 420 W z 12 głośnikami zamienia kabinę w salę koncertową.

Układ napędowy

Pod maską Q3 Sportback znajdzie się coś dla każdego. Bazowy silnik benzynowy 1.5 TFSI o mocy 110 kW z technologią mild-hybrid wydaje się byc idealny do miasta. Dla miłośników długich tras diesel 2.0 TDI oferuje tę samą moc. Prawdziwą gwiazdą jest jednak hybryda plug-in, dostępna zarówno w wersji SUV, jak i Sportback, z mocą systemową 200 kW i zasięgiem elektrycznym podobno do 119 km. To wystarczy, by większość codziennych dojazdów odbyć bez użycia benzyny, a bateria 25,7 kWh ładowana z mocą 50 kW DC zapewnia szybkie uzupełnianie energii.

Większość wersji ma napęd na przednią oś, ale przyszłe wersje S i RS prawdopodobnie wprowadzą napęd Quattro.

Technologia i bezpieczeństwo

Audi Q3 to - zdaniem producenta - technologiczne cudo. Adaptacyjny asystent jazdy utrzymuje auto na środku pasa i kontroluje odległość od poprzedzającego pojazdu, a kamera wnętrza monitoruje, czy kierowca nie zasypia. Funkcja „trenowanego parkowania” pozwala Q3 zapamiętać ulubione manewry parkingowe, a asystent cofania ułatwia poruszanie się w ciasnych miejscach. Cyfrowe reflektory Matrix LED nie tylko oświetlają drogę, ale współpracują z systemami wspomagania, by prowadzić kierowcę przez zakręty i ostrzegać o przeszkodach.

Ceny

Ceny (w Niemczech) zaczynają się od 44 600 euro za SUV-a i 46 450 euro za Sportbacka, co stawia Q3 w bezpośredniej konkurencji z wspomnianymi wyżej BMW X2 i Mercedesem GLA. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w tym roku. Polskie ceny poznamy zapewne za kilka tygodni.


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10167 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: