G-Klasse Cabriolet. Mercedes powiedział „tak”
Fani legendarnej „Geländewagena” właśnie otrzymali jedną z najlepszych wiadomości ostatnich lat: Mercedes-Benz oficjalnie rozpoczął testy drogowe i torowe nowego G-Klasse Cabriolet! Po wielu latach nieobecności otwartej wersji kultowej terenówki, producent potwierdził, że prace nad kabrioletem są w zaawansowanym stadium. To prawdziwy powrót do korzeni i jednocześnie odważny krok w przyszłość ikony off-roadu.

Co już wiemy o nowym G-Klasse Cabriolet?
Choć Mercedes-Benz na razie trzyma szczegóły techniczne w tajemnicy, komunikat prasowy nie pozostawia wątpliwości - nowe Cabrio bazuje na aktualnej generacji G-Klasse (W465) i ma oferować dokładnie to samo „niepowtarzalne uczucie G” tylko z otwartym dachem.
Prototypy właśnie wyjechały na drogi i tory testowe w różnych warunkach, a inżynierowie zbierają dane, które mają zagwarantować:
- perfekcyjne zachowanie otwartej konstrukcji,
- legendarna sztywność i wytrzymałość nadwozia,
- pełną off-roadową dzielność - tak samo jak w zamkniętych wersjach.
Już niebawem karoserie w kamuflażu zobaczymy też w Szwecji, tam cabriolet przejdzie mordercze testy zimowe na lodzie i śniegu. Temperatury poniżej minus 30 st. C, zaspy i oblodzone stoki, to właśnie tam nowa G-Klasse Cabrio ma udowodnić, że otwarty dach nie oznacza kompromisów.
To wydarzenie roku
Poprzednia otwarta G-Klasse (W463) zakończyła produkcję w 2013 roku, a ostatnie egzemplarze edycji „Final Edition” sprzedawano za astronomiczne kwoty. Od tamtej pory fani na całym świecie prosili o następcę. Po entuzjastycznej reakcji na pierwsze teasery Mercedes w końcu powiedział „tak”, i wygląda na to, że będzie to jeden z najbardziej ekskluzywnych i pożądanych modeli w historii marki.
Ile to będzie kosztować?
Oficjalna data premiery nie jest jeszcze znana, ale biorąc pod uwagę, że testy drogowe już ruszyły, a zimowe próby zaplanowane są na początek 2026 roku, światowa prezentacja może odbyć się jeszcze w 2026 roku.
Cena? Na pewno znacznie powyżej standardowej G-Klasse, można się spodziewać kwot zaczynających się od 250-300 tys. euro (w Polsce pewnie powyżej 1,5-2 mln zł), a w przypadku limitowanych edycji specjalnych zapewne więcej.












