Mercedes zaprezentował wczoraj wieczorem Klasę G…na prąd. Spokojnie, spokojnie. Jest także wersja spalinowa tego auta (pisaliśmy o niej TUTAJ).
Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ pozostaje wierna swojemu oryginalnemu charakterowi, zachowując kanciastą sylwetkę ze wszystkimi kultowymi elementami.
Podobnie jak w przypadku wariantów z napędem konwencjonalnym jej nadwozie jest zbudowane na ramie drabinkowej. Zachowano także połączenie niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z nowo opracowaną sztywną tylną osią.
Zintegrowany z ramą drabinkową akumulator litowo-jonowy zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Dzięki pojemności użytkowej wynoszącej 116 kWh oferuje energię wystarczającą dla uzyskania zasięgu do 473 km (w cyklu mieszanym WLTP).
Elektryczna Klasa G jest napędzana czterema indywidualnie sterowanymi silnikami umieszczonymi w pobliżu kół. Są one zintegrowane z ramą drabinkową i osiągają maksymalną moc całkowitą 432 kW (588 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 1164 Nm.