Ale ten czas leci. Wiesz, że niezwykle popularna także w Polsce Kia Sportage obchodzi w tym roku jubileusz - 30. rocznicę powstania tego modelu? W tym czasie sprzedano już ponad 7 milionów egzemplarzy pięciu generacji tego auta.
Aby upamiętnić ten kultowy model, Kia wprowadza na rynek jubileuszową edycję Sportage o nazwie „Anniversary Edition”. W Europie zadebiutuje już pod koniec września i od razu będzie można ją zamawiać.
Czym się wyróżni? Czarnymi, błyszczącymi konturami na bocznych szybach i spojlerze, nowymi elementami dekoracyjnymi w ciemnym kolorze i chromowanymi wykończeniami z przodu, z tyłu i z boku.
Wyjątkowości tej wersji dodadzą również przyciemniane szyby, nowe 19-calowe aluminiowe obręcze kół o sportowym wyglądzie i w czarnym kolorze lakierowane na wysoki połysk i osłony podwozia w kolorze ciemnego chromu
Kia Sportage w wersji „Anniversary Edition” będzie dostępna w nowym kolorze nadwozia o nazwie Wolf Grey. Inne dostępne kolory to Deluxe White, Casa White, Pearl Black, Penta Metal i Experience Green. Wszystkie wersje kolorystyczne będą dostępne z opcjonalnym kontrastowym dachem w kolorze czarnym perłowym.
We wnętrzu też pojawią się zmiany. Fotele z elementami zamszu i sztucznej skóry będą elektryczne sterowane i - podobnie jak kierownica – podgrzewane.
Wersja „Anniversary Edition” z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala oferuje dodatki w nowym kolorze Midnight Green, którego zadaniem jest podkreślić styl premium we wnętrzu.
Pierwszą generację tego modelu wprowadzono na rynek w 1993 roku i od początku cieszyła się dużym powodzeniem. Kia przyjęła inne podejście w konstrukcji swojego SUV-a niż większość ówczesnych konkurentów i zaproponowała kompaktowego SUV-a, który łączył przestronne wnętrze tradycyjnych modeli tego typu z dobrymi właściwościami jezdnymi typowymi dla hatchbacków. Pod tym względem Kia Sportage – jako pierwszy prawdziwie miejski SUV – była pionierem nowego segmentu rynku.
Druga generacja (oferowana od 2004 roku) postawiła na jakość i bezpieczeństwo. Wprowadzenie nowoczesnej platformy podwoziowej przyczyniło się do wielkiego sukcesu modelu drugiej generacji i zaowocowało ponad dwukrotnie większą liczbą sprzedanych egzemplarzy niż modelu pierwszej generacji.
Trzecia generacja Kia Sportage, która debiutowała w 2010 roku, kładła nacisk na design i wzbudziła szczególne zainteresowanie za sprawą osłony chłodnicy w stylu Tiger Nose.
Czwarta generacja (na rynku od 2015 roku) kładła nacisk na większy komfort, a także na zaawansowane systemy bezpieczeństwa. W modelu tej generacji zastosowano najnowsze systemy asystujące. W ofercie pojawiły się silniki o mniejszej pojemności. Kia Sportage czwartej generacji znacząco powiększyła grono klientów na SUV-a segmentu C i zyskała miano najlepiej sprzedającego się samochodu marki Kia.
Piąta generacja Sportage (dostępna od 2021 roku) ma większe rozmiary niż wcześniejszy model i oferuje jeszcze bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Jednocześnie zwiększono atrakcyjność wizualną nadwozia, dzięki filozofii projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Filozofia ta jeszcze bardziej udoskonaliła wygląd Sportage. Dodanie dodatkowych opcji zelektryfikowanych układów napędowych (jak hybrydowy i hybrydowy typu plug-in do już wcześniej wprowadzonej łagodnej hybrydy) zapewniło Kia Sportage popularność