Jak wynika z opublikowanego kilka dni temu badania J.D. Power 2023 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, w miarę jak zapasy i sprzedaż nowych pojazdów w Stanach Zjednoczonych wracają do poziomu sprzed pandemii, coraz więcej kupujących nowe samochody decyduje się na rezygnację z lojalności wobec do tej pory ulubionej marki.
„Wraz ze wzrostem dostępności pojazdów i zwiększeniem możliwości wyboru dla konsumentów, w tym roku spadła lojalność wśród marek jako całości” – powiedział Tyson Jominy, wiceprezes ds. danych i analiz w J.D. Power. „Teraz konsumenci chcą zasiąść za kierownicą czegoś innego i nie pozostają już tak lojalni wobec marki jak w latach ubiegłych”.
Porsche już drugi rok z rzędu zajmuje najwyższe miejsce wśród właścicieli samochodów marek premium, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 56,8%. Drugie miejsce zajmuje Mercedes-Benz (50,5%).
Volvo zajmuje najwyższe miejsce wśród właścicieli SUV-ów marek premium ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 56,5%. Na drugim miejscu znajduje się BMW (56,1%).
Toyota drugi rok z rzędu zajmuje najwyższe miejsce wśród właścicieli samochodów marek budżetowych, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 60,0%. Drugie miejsce zajmuje Honda (55,0%).
Subaru zajmuje najwyższe miejsce wśród właścicieli SUV-ów marek budżetowych ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 61,1%. Na drugim miejscu znajduje się Toyota (60,5%).
Ford drugi rok z rzędu zajmuje najwyższe miejsce wśród właścicieli samochodów ciężarowych, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 64,6%, co stanowi najwyższy wskaźnik lojalności w badaniu. Na drugim miejscu znajduje się Toyota (60,4%).
Obliczenia badania na rok 2023 opierają się na danych transakcyjnych od września 2022 r. do sierpnia 2023 r.
J.D. Power od 50 lat analizuje rynek motoryzacyjny, a od pięciu lat przeprowadza specjalistyczny ranking lojalności klientów wobec marek. Analitycy korzystają z danych Power Information Network, aby sprawdzić, czy właściciel zakupił tę samą markę po zamianie obecnego pojazdu na nowy.