Nissan ogłasza plan – w 2030 r. 100% oferty marki w Europie będą stanowiły samochody elektryczne a już od teraz wszystkie nowe modele Nissana na starym kontynencie będą wyłącznie elektryczne.
Zgodnie z programem Nissan Ambition 2030 koncern wprowadzi na rynek 27 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 r., w tym 19 samochodów w pełni elektrycznych. Jednocześnie będzie wdrażać technologię bezkobaltową, pozwalającą obniżyć o 65% koszty akumulatorów do samochodów elektrycznych do roku obrotowego 2028.
W tym samym czasie Nissan zamierza wprowadzić na rynek samochody elektryczne wyposażone w opracowane przez siebie akumulatory ze stałym elektrolitem (all-solid-state batteries – ASSB). Dzięki technologii ASSB Nissan będzie mógł rozszerzyć ofertę samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach i zaoferować lepsze jeszcze osiągi swoich modeli.
Akumulatory typu ASSB dzięki skróceniu czasu ładowania do jednej trzeciej sprawią, że samochody elektryczne będą bardziej wydajne i dostępne. Nissan spodziewa się, że technologia ASSB pozwoli obniżyć koszt akumulatorów do 75 USD/kWh do roku obrotowego 2028, a w przyszłości koszt ten mógłby spaść nawet do 65 USD/kWh, co umożliwiłoby zrównanie się cen samochodów elektrycznych i napędzanych silnikami benzynowymi.
Dotychczas potwierdzono już dwa nowe modele elektrycznych Nissanów na rynek europejski. Jednym z nich będzie zupełnie nowy miejski hatchback, który zastąpi Nissana Micra w roli podstawowego modelu w ofercie marki. Drugim będzie produkowany w kompleksie przemysłowym Nissana w Sunderland, w ramach wartego milion funtów projektu EV36Zero.
Kilka dni temu nad brzegami kanału przed siedzibą Nissan Design Europe (NDE), Nissan zaprezentował „Concept 20-23”, sportowy, miejski, elektryczny samochód koncepcyjny, zaprojektowany z okazji 20‑lecia otwarcia pracowni projektowej marki w londyńskiej dzielnicy Paddington.