Strona główna/Testy/Peugeot 2008 kontra Citroën C4 X. Porównujemy

Peugeot 2008 kontra Citroën C4 X. Porównujemy

Redakcja moto.vehis.plAutor

Rym razem przyszła pora na porównanie Peugeota 2008 i Citroëna C4 X. Oba te samochody, które trafiły do naszej redakcji na testy, wywodzą się z tej samej rodziny koncernu Stellantis i dzielą platformę CMP. Łączy je francuska inżynieria, wspólne rozwiązania techniczne, jak zawieszenie przednie typu MacPherson, czy belka skrętna z tyłu, a także dostępność tych samych jednostek napędowych – od benzynowego 1.2 PureTech (82–156 KM), przez mild hybrid (MHEV), po wersje elektryczne (BEV) . W podstawowym wyposażeniu znajdziemy ekrany dotykowe 10”, systemy Apple CarPlay/Android Auto oraz aktywne systemy bezpieczeństwa jak hamulec awaryjny. To jednak koniec podobieństw. Gdzie Peugeot stawia na sportowego ducha, Citroën celebruje komfort jako nowy luksus.

dss
dss

Karoseria

Peugeot 2008. Fot. Jacek JureckiPeugeot 2008. Fot. Jacek Jurecki


Peugeot 2008 to ikona miejskiego SUV-a. Jego muskularne nadwozie (4.3 m długości) z agresywnym grillem, pionowymi światłami LED i podwyższonym prześwitem (165 mm) podkreśla gotowość do miejskiej przygody. Praktycznie rozwiązania? Bagażnik 434 litry, rozszerzany do 1467 litrów po złożeniu siedzeń, oraz zwrotność ułatwiająca parkowanie (promień skrętu 10.4 m).


Citroën C4 X. Fot. Jacek JureckiCitroën C4 X. Fot. Jacek Jurecki


Citroën C4 X łamie schematy. Wydłużona do 4.6 m karoseria typu fastback łączy elegancję sedana z przestrzenią crossovera. Opływowy kształt (współczynnik Cx 0.29) nie tylko zmniejsza opór powietrza, ale też gwarantuje rekordowy bagażnik – aż 510 litrów, co plasuje go w czołówce segmentu. Niższa linia dachu (1.52 m vs 1.55 m w 2008) i chromowane akcenty nadają mu szyku.

Kluczowa różnica: 2008 to manifest siły i praktyczności, C4 X – hołd dla aerodynamicznej finezji i przestrzeni.

Wnętrze

Peugeot 2008. Fot. Jacek JureckiPeugeot 2008. Fot. Jacek Jurecki


W Peugeocie 2008 króluje koncept i-Cockpit. Mała, spłaszczona kierownica i cyfrowe zegary umieszczone nad nią tworzą wrażenie prowadzenia sportowego auta. Ekrany są nowoczesne, ale ergonomia bywa wyzwaniem – kierowcy muszą przyzwyczaić się do nietypowego ułożenia elementów. W wersjach podstawowych wyczuwalne są twardsze plastiki, choć wersje GT (taka jak w naszej testówce) zyskują miękkie panele.


Citroën C4 X. Fot. Jacek JureckiCitroën C4 X. Fot. Jacek Jurecki


Citroën C4 X redefiniuje relaks. Fotele Advanced Comfort przypominają miękkie kanapy, z głębokim podparciem i opcjonalnym podgrzewaniem. Tapicerka w wersji MAX z ekologicznej skóry podnosi prestiż. Kierownica jest klasyczna, a sterowanie intuicyjne. Izolacja akustyczna jest lepsza niż w 2008 dzięki dodatkowym uszczelkom i kształtowi nadwozia.

Podsumowanie: 2008 zachwyca designem dla technomaniaków, C4 X wygrywa w kategorii długodystansowego komfortu.

Silniki

Oba modele oferują trzy opcje napędu:

  • Benzynowy 1.2 PureTech: 130–136 KM, sprzężony z automatyczną skrzynią EAT8. Wersja mild hybrid (MHEV) u Citroëna zużywa 4.1–4.3 l/100 km dzięki 6-biegowej skrzyni e-DCT6 23.
  • Elektryczny (BEV): 156 KM i 270 Nm momentu obrotowego w obu modelach. Jednak C4 X ma przewagę w zasięgu – 427 km vs 331 km w e-2008 GT, dzięki

Jazda

Peugeot 2008. Fot. Jacek JureckiPeugeot 2008. Fot. Jacek Jurecki


W Peugeocie 2008 poczujesz dynamikę. To auto dla tych, którzy lubią "czuć" drogę, choć na nierównościach komfort bywa średni. Systemy bezpieczeństwa jak aktywny hamulec awaryjny są standardem, ale za monitorowanie martwego pola trzeba dopłacić.


Citroën C4 X. Fot. Jacek JureckiCitroën C4 X. Fot. Jacek Jurecki


Citroën C4 X to mistrz wyciszenia. Zawieszenie Progressive Hydraulic Cushions z hydraulicznymi amortyzatorami pochłania nawet sporawe dziury. W kabinie panuje cisza (Cx 0.29). Standardowo oferuje też kamerę cofania i dwustrefową klimatyzację.


Peugeocie 2008. Fot. Jacek JureckiPeugeocie 2008. Fot. Jacek Jurecki

Zakup

Oba samochody, tak Peugeot 2008 jak i Citroën C4 X dostępne są w ofercie indywidualnej platformy VEHIS, która zapewnia szybki proces zakupu. Najważniejsze zalety decyzja finansowa w 15 minut, jedna prosta umowa na wszystkie usługi, brak limitu kilometrów, a samochód można wymienić na nowy, wykupić na własność, przedłużyć finansowanie lub po prostu go oddać. Istotna jest także możliwość - bez podawania przyczyny - przedterminowego zakończenia umowy, z prostym rozliczeniem i bez opłat karnych. Cena 2008 zaczyna się od około 98 500 zł, a C4 X od od 108 800 zł.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 9968 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: