Sprzedaż samochodów w Polsce w lutym 2023 roku już po raz szósty miesiąc z rzędu rosła. Zanotowano 38 525 nowych sprzedaży (+14,9%). Dane od początku roku wynoszą 73 571 i są o 17,7% wyższe niż w poprzednim roku.
Analizując dane do lutego 2023 roku pod względem marek, liderem jest nadal Toyota z 16 713 sprzedażami (+36,4%), na drugim miejscu plasuje się Skoda z 7 401 (+34,2%). Te dwie marki razem posiadają ponad 30% udziału w rynku.
O jedno miejsce spadła Kia i zajmuje obecnie 3. pozycję z 5 551 sprzedanymi samochodami (-12,5%), przed Volkswagenem (4 miejsce) z 4 334 nowymi rejestracjami (+13,8%).
Hyundai również spadł o jedno miejsce i zajmuje 5. pozycję z 3 997 sprzedażami (-4,4%). Kolejne miejsca zajmują: Audi - z 3 641 (+42,8%), Dacia z 3 461 sprzedażami (+11,5%) i BMW - z 3 282 (-0,1%).
9. pozycję w lutym zajął Mercedes z 2 519 sprzedanymi samochodami (-4,4%), a Renault awansuje o 1 miejsce i zajmuje teraz 10. pozycję z 2 320 nowymi rejestracjami (+30,0%).