Wiadomości
Premiery
Testy
Na drodze
E-auto
O leasingu
Porady
Zdjęcia
Filmy
Clacson
Obserwuj nas:

Strona główna/Zdjęcia/Dacia Hipster. Cena… 65 tys. zł?

Dacia Hipster. Cena… 65 tys. zł?

Jacek JureckiAutor

Wyobraź sobie auto, które mierzy zaledwie 3 metry długości, waży mniej niż 800 kg, a mimo to pomieści czterech dorosłych pasażerów i bagażnik o pojemności do 500 litrów - wystarczający, by wcisnąć tam pralkę. Brzmi jak science-fiction? To właśnie Hipster Concept, prototyp elektrycznego miejskiego auta, którym Dacia ma zamiar wracić do korzeni: prostoty, oszczędności i realnych potrzeb kierowców.

Dacia Hipster
Dacia Hipster

Prostota na kołach

Dacia HipsterDacia Hipster

Hipster wygląda jak pudełko na czterech kołach. Brak zwisów z przodu i z tyłu, pozioma przednia część z prostymi reflektorami. To design, który da się narysować trzema kreskami ołówka, ale kryje sprytne rozwiązania. Tylna klapa otwiera się w dwóch częściach, dając łatwy dostęp do bagażnika, a tylne lampy schowane są za szybą. Karoseria w jednym kolorze, tylko trzy malowane elementy, ochrona boków z recyklingowego materiału i masywniejsze zderzaki -wszystko po to, by przetrwać codzienne życie, np. parkingowe zadrapania. A klamki? Zapomni - zamiast nich pasek.


Dacia HipsterDacia Hipster


Wymiary to mistrzostwo kompaktowości: 3 m długości, 1,55 m szerokości i 1,53 m wysokości. Krótszy niż Fiat 500, lżejszy o 20% od Dacii Spring.

Wnętrze. Zero zbędnej elektroniki

Dacia HipsterDacia Hipster


W środku Hipster zaskakuje przestrzenią. Pionowe szyby, boczne okna przesuwne, cztery fotele jak w Sandero, wygodne, z identyczną pozycją dla kierowcy i pasażera. Przednie tworzą ławkę, nawiązując do ikon sprzed lat. Do tylnych miejsc dostęp łatwy dzięki szerokim drzwiom i odchylanemu fotelowi pasażera.



Bagażnik? Od 70 litrów z czterema osobami w środku i do 500 po złożeniu tylnej kanapy. Bezpieczeństwo na przyzwoitym poziomie: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Zero zbędnej elektroniki: smartfon w uchwycie staje się kluczykiem, ekranem nawigacji i systemem audio.

Elektryk za 65 tys. zł?

Dacia HipsterDacia Hipster


Hipster będzie autem na co dzień: zwinnym w mieście, na wiejskich drogach czy przedmieściach. Zasięg wystarcza na codzienne trasy. 94% kierowców przejeżdża mniej niż 40 km dziennie, więc ładowanie dwa razy w tygodniu z gniazdka domowego to norma. Cel? Uczynić elektryczną mobilność dostępną dla mas, poniżej 65 tys.zł, konkurując z chińskimi taniochami. To nie przypadek – Dacia ze swoim Springiem, chce iść dalej, zwłaszcza w obliczu unijnych dyskusji o kategorii lekkich EV jak tzw. kei cars.


Dacia HipsterDacia Hipster

Hipster to nie tylko prototyp

Na razie to koncept, ale gotowy do jazdy i bliski produkcji. Dacia Hipster to nie tylko prototyp taniego elektryka; to wizja mobilności dla zwykłych ludzi, którzy nie potrzebują luksusu, tylko auta, które po prostu działa.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10417 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas:
© 2025 VEHIS sp. z o.o.