Dzisiaj, tj.13 czerwca o godzinie 13:00 czasu środkowoeuropejskiego można złożyć wniosek na zakup najbardziej spektakularnego Forda w historii. To Mustanga GTD, który wyposażony jest w turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5,2 litra i mocy ponad 800 KM.
Debiutujący w nadchodzący weekend podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans Ford Mustang GTD Carbon Series w przyciągającym wzrok lakierze Chroma Flame prezentuje podczas swojego europejskiego debiutu największe atuty – nowy pakiet Performance, który zwiększa jego osiągi, wnętrze zorientowane na kierowcę oraz elementy z włókna węglowego, które podkreślają jego nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne.
Największe wrażenie robi pakiet Mustang GTD Performance. Główny zestaw, który odgrywa zasadniczą rolę w osiągnięciu przez Mustanga GTD czasu okrążenia Nürburgringu poniżej siedmiu minut, obejmuje przedni pas ukształtowany aerodynamicznie dla zwiększenia docisku przedniej osi, klapy pod podwoziem i układ redukcji oporu powietrza tylnego spojlera.
Aktywne elementy aerodynamiczne obniżają opór powietrza w czasie jazdy po prostej, nie zmniejszając przyczepności aerodynamicznej podczas pokonywania zakrętów. Pakiet Performance obejmuje również obniżający masę zestaw Lightweight, który usuwa niektóre materiały wygłuszające i dodaje efektowne 20-calowe felgi magnezowe, a także specjalnie zaprojektowany pas przedni. Pakiet Performance stanowi wyposażenie serii Carbon, ale jest dostępny dla całej gamy wersji Mustangów GTD.
Pewność siebie kierowcy ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia sportowego wyniku samochodu, a Mustang GTD sprawia, że kierowcy będą skupieni i świadomi na każdym zakręcie, szykanie i prostej. Duży wpływ na tę pewność mają standardowe fotele Recaro, jak i nowa kierownica Mustanga GTD.
Wieniec kierownicy jest spłaszczony w dolnej części, grubszy niż zazwyczaj i obszyty wstawkami zamszu klasy premium Dinamica oraz skórą, a ostatecznego efektu dopełniają fragmenty z włókna węglowego.
Wyłącznie w Mustangu GTD znajdują się przyciski na kierownicy, umożliwiające regulację sztywności zawieszenia i trybu pracy układu wydechowego, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi podczas zmiany parametrów Mustanga GTD na zakrętach, czy regulowania dźwięku podczas przyspieszania.
Do panelu przed obrotowym wybierakiem biegów dołączają dwa nowe przyciski umożliwiające dostęp do strony aplikacji torowych oraz aktywację funkcji podnoszenia zawieszenia przedniej osi, co pomaga pokonywać podjazdy i przeszkody na parkingach.
Dzięki tytanowym łopatkom zmiany biegów, wykonanym w technologii druku 3D, kierowcy mają również większą kontrolę nad tym, jak ośmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia, będąca wyposażeniem standardowym, współpracuje 800-konnym silnikiem.
Mustang GTD otrzymał najnowocześniejszy pakiet oprogramowania. Znana z gier komputerowych technologia Unreal Engine, odpowiadająca za obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 2, zawiera nowe ekrany powitalne i pożegnalne, prezentowane na 13,2-calowym wyświetlaczu dotykowym i 12,4-calowym zestawie wskaźników, który można konfigurować według własnych potrzeb.
Poza sześcioma trybami jazdy, dostępnymi w kokpicie Mustang GTD, do dyspozycji kierowcy oddano nowy motyw graficzny wskaźników Performance, przekazujący najważniejsze informacje, istotne przy sportowym korzystaniu z samochodu. Wskaźnik biegu i obrotomierz zajmują w nim centralne miejsce, usuwając jednocześnie wszystkie dodatkowe informacje, wyświetlane w innych ekranach.