Nowy Ford Tourneo Courier jest już dostępny w Polsce.
W porównaniu do poprzedniej wersji samochód ten urósł. Ma o 44% większą przestrzenią bagażową od poprzednika. Jego długość wynosi 4 337 mm (4 343 w wersji Active), szerokość bez lusterek 1 800 mm (1 813 mm w Active), wysokość 1 817 mm (1 836 mm w Active), a rozstaw osi 2 692 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji 5-osobowej wynosi 1.3 m3, a w wersji 2-osobowej 2.4 m.
Nowy Tourneo Courier z napędem na przednie koła jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia oraz dwóch rodzajach przekładni. Podstawą jest silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Skrzynia biegów do wyboru: albo 6-stopniowa manualna, albo 7-biegowa automatyczna.
W standardzie ma cyfrowy zestaw wskaźników, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości i zestaw systemów asystujących kierowcy. To m.in. system kontroli pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości czy system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist.
Standardem są także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania oraz odsuwane drzwi boczne po obu stronach.
Wersja wyposażenia Limited w standardzie ma automatyczną klimatyzację EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania.
W najlepiej wyposażonej wersji Active, standardem jest także system nawigacji satelitarnej, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola w lusterkach, funkcja automatycznego hamowania podczas cofania i elektrycznie składane lusterka.
Niebawem pojawi się także elektryczna wersja E-Tourneo Couriera. To jeden z dziewięciu samochodów elektrycznych, które Ford chce wprowadzić na europejski rynek do 2024 roku.