Oto kolejna wersja produkowanego w Polsce Jeepa Avengera. Po „elektryku”, którym już jeździliśmy (nasz test znajdziesz TUTAJ) linie montażowe zakładów Stellantisa w Tychach zaczyna zjeżdżać wersja 4xe.
Dzięki napędowi na cztery samochód ten oferuje lepsze właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych. Avenger 4xe jest wyposażony w 48-woltowy układ hybrydowy w zestawieniu z automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Dodatkowo, system zarządzania trakcją Selec Terrain pozwala kierowcy wybrać odpowiedni tryb dopasowany do każdej sytuacji. Nowe tylne zawieszenie typu Multilink, opracowane przez Jeepa zapewnia większy komfort na nierównych drogach.
Pojazd łączy silnik spalinowy o mocy 136 KM (100 kW) z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW każdy, napędzającymi obydwie osie i dostarczającymi 1900 Nm momentu obrotowego na tylne koła.
Dodatkowa moc zapewnia niezłe osiągi: prędkość maksymalną 194 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy i prawie sportowe parametry dzięki funkcji e-boost (w trybie Sport).
Poniżej film z naszego testu Jeepa Avengera w wersji na prąd.