Kia K4, czyli następca Ceeda. Znamy polskie ceny
Kia K4 to nowy gracz na rynku kompaktowych hatchbacków, który zastępuje lubianego przez Polaków (i policję) Ceeda. Nie jest to jednak zwykła zmiana nazwy. K4 z ceną startową od 107 490 zł, oferuje więcej niż jego poprzednik, plasując się na granicy segmentów C i D. Produkowany w Meksyku model trafi do polskich salonów już w tym miesiącu, a w 2026 roku dołączy do niego wersja kombi (Sportswagon).

W tym artykule:
Design
Kia K4 powstała zgodnie z filozofią projektową „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Charakterystyczne światła „Star Map” nawiązujące do flagowego modelu EV9 nadają K4 fajny styl. A w wersji GT-Line dostępne będą 18-calowe felgi, czarne lakierowane lusterka i sportowe akcenty, takie jak trójramienna kierownica z łopatkami zmiany biegów.
Z długością 4440 mm i szerokością 1850 mm, K4 jest większy od Ceeda, co plasuje go bliżej segmentu D. To nie tylko kwestia wyglądu - większy rozstaw osi zapewnia sporą przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy (964 mm) oraz wygodę nad głową (991 mm z przodu, 977 mm z tyłu). Bagażnik to 438 litrów (1217 litrów po złożeniu kanapy).
Kia K4
Technologia
Standardowe wyposażenie w wersji podstawowej (M) obejmuje m.in. w pełni LED-owe oświetlenie, system bezkluczykowy Smart Key, dwustrefową klimatyzację, skórzaną kierownicę oraz zintegrowany panel z cyfrowymi zegarami i ekranem multimedialnym. Systemy Apple CarPlay i Android Auto działają bezprzewodowo, a usługi Kia Connect zapewniają zdalne aktualizacje i funkcje, takie jak hotspot Wi-Fi czy streaming muzyki.
W wyższych wersjach (L i GT-Line) Kia oferuje więcej - od bezprzewodowej ładowarki po cyfrowy klucz w smartfonie (Digital Key 2.0) i asystenta głosowego aktywowanego komendą „Hej Kia”. Fani dobrego brzmienia docenią zapewne system audio Harman Kardon. Kluczowe funkcje, jak regulacja klimatyzacji czy głośności, obsługiwane są tradycyjnymi pokrętłami i przyciskami.
Bezpieczeństwo
Jest oczywiście pakiet systemów ADAS. W standardzie znajdziemy m.in. system automatycznego hamowania (FCA2), który wykrywa pojazdy, pieszych i rowerzystów, również na skrzyżowaniach. Monitorowanie martwego pola (BCA) z funkcją unikania kolizji oraz aktywny tempomat (SCC2) z opcją zatrzymania i ruszania wspierają kierowcę. System kamer 360° (SVM) i asystent parkowania (PCA) ułatwiają manewry w ciasnych przestrzeniach. Jest też asystent jazdy po autostradzie (HDA 2.0).
Kia K4
Napęd
Bazowy silnik to 1.0 T-GDI (115 KM) z manualną skrzynią biegów. Dostępna będzie również jednostka1.6 T-GDI w wariantach 150 KM lub 180 KM, z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). A w przyszłym roku do oferty dołączy hybryda.
K4. Ceny
Wersja M z silnikiem 1.5 T-GDI (150 KM) jest tańsza od porównywalnego Ceeda, a przy tym zapewnia mocniejszy silnik, większe wymiary i bogatsze wyposażenie. K4 w wersji GT-Line jest niemal kompletne ma wszystko. Opcją dodatkową pozostaje panoramiczny dach.
Ceny K4