Strona główna/Testy/MG HS - Test, wrażenia z jazdy, spalanie, opinie

MG HS - Test, wrażenia z jazdy, spalanie, opinie

Michał BorowskiAutor

Nowy MG HS Excite wjeżdża na rynek z wyraźnym zamiarem namieszania w segmencie średniej wielkości SUV-ów. Choć marka MG wywodzi się z Wielkiej Brytanii, dziś jej właścicielem jest chiński koncern, który stara się wykorzystać ten atut wizerunkowy, który daje mu znane ludziom logo. Nowy MG HS zadebiutował w 2024 roku, celuje w klientów rozważających Skodę Kodiaq czy Toyotę RAV4 - czy rzeczywiście może stanowić ich alternatywę?

MG HS. Fot. autor
MG HS. Fot. autor

Stylistyka nadwozia

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Nowy HS jest znacznie większy od swojego poprzednika i zyskał więcej wyrazistych przetłoczeń, które dodają mu charakteru. Z przodu przykuwa uwagę szeroki, chromowany grill, wkomponowany między smukłe reflektory LED. Sylwetka nabrała dynamiki dzięki sportowo ściętej linii dachu, która zgrabnie opada ku tyłowi, gdzie umieszczono efektowną, ciągnącą się przez całą szerokość listwę świetlną. Choć nowe proporcje – długi rozstaw osi i krótki zwis – mogą wydawać się kontrowersyjne, w rzeczywistości podkreślają masywność auta i przyciągają spojrzenia. W moich oczach to ruch w dobrą stronę, który pozwala HS-owi odkleić łatkę budżetowego auta.


Przeczytaj także:MG HS. Czy wiesz, że…

Komfort i funkcjonalność wnętrza

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Wnętrze MG HS Excite stanowi udane połączenie nowoczesnych technologii z dbałością o wygodę pasażerów. Główne sterowanie oparto na dużym, 12,3-calowym ekranie dotykowym, który umożliwia łączenie z Android Auto i Apple CarPlay. System startuje po kilku sekundach, ale już potem działa płynnie. Jedynym poważnym mankamentem jest konieczność powrotu do głównego ekranu, by zmienić ustawienia klimatyzacji podczas, gdy mamy sparowany telefon. Wirtualne zegary, również o przekątnej 12,3 cala, pokazują prędkość, obroty i wskazania systemów asystujących w czytelny sposób, choć szkoda, że możliwości ich konfiguracji nie zostały w pełni wykorzystane.

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Materiały wykończeniowe w kokpicie mile zaskakują – większość powierzchni jest pokryta miękkimi tworzywami i w żadnym zakamarku kabiny nic nie uderza jakąś taniością. Fotel kierowcy oferuje elektryczną regulację, ale brak mu pamięci ustawień czy podparcia lędźwiowego. Osoby podróżujące z tyłu docenią ogrom miejsca na nogi oraz rozkładany podłokietnik z wbudowanymi uchwytami na kubki. Szkoda jedynie, że nie przewidziano “przebicia” do bagażnika. Optymalizacja przestrzeni dla pasażerów oznacza nieco mniejszy kufer niż u rywali - bagażnik HS’a mieści przeciętne 507 litrów.

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Dane techniczne i osiągi

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Pod maską MG HS pracuje turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra, który rozwija maksymalnie 170 KM i 275 Nm. Współpracuje on z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią DCT, a napęd trafia na przednie koła. MG HS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy, co plasuje go solidnie w środku stawki konkurentów. Prędkość maksymalna 195 km/h pozwala płynnie utrzymywać tempo na autostradzie, a kultura pracy silnika sprawia, że nawet przy ostrzejszym przyspieszaniu usłyszymy raczej przyjemny pomruk niż wysilone wycie.


Wrażenia z jazdy

W mieście auto czuje się swobodnie, a układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicy, co ułatwia lawirowanie między samochodami podczas manewrów parkingowych. Zawieszenie skutecznie tłumi wyboje – nawet spore nierówności nie wybudzają pasażerów z komfortu podróży, a auto nie kołysze się nadmiernie na progach zwalniających. Wyjątkowo sprawnie działa kick-down: wystarczy mocniej wdepnięcie gazu, a dwusprzęgłowa przekładnia błyskawicznie obniża bieg i przyspieszamy z pewnym zastrzykiem mocy.

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Pełnię swoich atutów HS pokazuje jednak na trasie. Przy prędkościach autostradowych nadwozie pozostaje stabilne, a wyciszenie kabiny stoi na wysokim poziomie – przy 140 km/h można prowadzić spokojną rozmowę bez podnoszenia głosu. To zasługa zarówno skutecznego wyciszenia, jak i aerodynamicznej sylwetki, która minimalizuje hałas wiatru. Zawieszenie — choć zestrojone raczej komfortowo — nie daje się zaskoczyć ostrzejszym zakrętom. Przechyły nadwozia są umiarkowane, a auto nie traci przyczepności, nawet gdy zdecydujemy się trochę bardziej “pobawić” na łukach.

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Jeśli wybierzemy drogę gruntową, HS również nie zawiedzie. Zawieszenie upora się z wieloma nierównościami na raz, a wysoka pozycja za kierownicą pozwala z wyprzedzeniem ocenić przeszkody. Pamiętajmy jednak, że MG HS nie jest autem terenowym i nie ma nawet takich aspiracji - w ofercie nie występuje napęd 4x4.

Systemy asystujące wypadają różnie. Adaptacyjny tempomat pracuje bez zarzutu, utrzymując stałą odległość od poprzedzającego auta i łagodnie przyspieszając czy hamując. Z kolei czujniki monitorujące przekroczenie prędkości i uwagę kierowcy bywają nadgorliwe i niekiedy włączają alarm w sytuacjach, które trudno uznać za niebezpieczne. Na szczęście można je dość łatwo wyłączyć.

Przeczytaj także:MG czyli "Morris Garages"

Spalanie

MG HS Excite nie należy do najoszczędniejszych SUV-ów w swojej klasie. W mieście spalania utrzymuje się na poziomie 8–9 l/100 km. Na drogach lokalnych przy płynnej jeździe możemy zejść do około 6–7 litrów. Autostrada przy prędkości 130–140 km/h podniesie zużycie paliwa do około 9,5 l/100 km.


Podsumowanie

MG HS. Fot. autorMG HS. Fot. autor

Nowe MG HS Excite to propozycja dla tych, którzy szukają SUV-a przestronnego we wnętrzu, przyjemnego w prowadzeniu i wizualnie atrakcyjnego. Choć nie jest to auto pozbawione drobnych wad, do których zaliczam przede wszystkim zbyt skomplikowane sterowanie klimatyzacją czy nadwrażliwe systemy asystujące. Generalnie jednak MG HS prezentuje w pełni europejski standard produkcji samochodów i może bez żadnych kompleksów stawać w szranki z markami, które na naszym rynku mają o wiele dłuższą historię.


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10875 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: