Już bez kamuflażu na salonie samochodowym IAA Mobility w Monachium Ford zaprezentował Mustanga Mach-E Rally. To pierwszy w historii inspirowany rajdami model elektryczny amerykańskiego producenta. Do sprzedaży trafi na początku 2024 roku.
Do jego napędu tego samochodu wykorzystywane są dwa silniki, które zapewniają co najmniej 880 Nm momentu obrotowego i 358 kW mocy. Mustang Mach-E Rally jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 91 kWh.
Samochód ma specjalnie opracowane zawieszenie, które zostało podniesione o 20 milimetrów w stosunku do podwozia wersji GT i jest wyposażone w specjalnie dostrojone sprężyny, amortyzatory MagneRide, i 385-milimetrowe przednie tarcze hamulcowe z lakierowanymi w kolorze czerwonym zaciskami Brembo.
Z zewnątrz widoczne są osłony ochronne silników przedniego i tylnego, folię ochronną na listwach drzwi i nadkolach, aby ograniczyć ryzyko uszkodzenia lakieru.
Z przodu znajduje się również punkt z wbudowanym zaczepem do haka wyciągarki, gdyby przygody w terenie okazały się zbyt intensywne.
Mustang Mach-E Rally ma po raz pierwszy tryb jazdy RallySport Drive , który stworzono z myślą o jeździe terenowej. Dostosowuje on parametry elektronicznych systemy sterowania, pozwalając na jazdę większym poślizgiem, utrzymując liniową reakcję przepustnicy dla lepszej kontroli i bardziej ostre tłumienie amortyzatorów dla lepszego prowadzenia w zakrętach na luźnej nawierzchni.
Mustang Mach-E Rally wyróżnia się także tylnym spojlerem, który nawiązuje do podobnego elementu w Focusie RS. Dodano kontrastujące akcenty, w tym górne i dolne listwy nadwozia, przedni splitter, stalowy dach lakierowany w kolorze czarnym, a także charakterystyczny, zwracający uwagę na przeznaczenie modelu front z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi o rajdowym rodowodzie.
Każdy Mustang Mach-E Rally otrzyma dwa pasy na masce, które uzupełniają paletę lakierów. A dostępny będzie w kolorach Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green i Grabber Yellow.